torsdag 20 oktober 2011

Toppenrengöring från Salviderm Naturligtvis!


"Salviderm Naturligtvis Ansiktstvätt passar alla hudtyper. Med milda tensider ifrån ekologisk olivolja i kombination med ekologisk ricinolja rengör den ditt ansikte utan att torka ut huden. Vax ifrån oliven hjälper till att avlägsna make-up på ett skonsamt sätt. Med en fräsch doft av citrus och lavendel."

Efter att ha läst så många positiva recensioner om denna ansiktstvätt så var jag ju bara tvungen att testa den. Och vem kan motstå ett pris på 79 kr? 
Jag älskar den gulliga, praktiska pumpflaskan och doften som är i princip samma som i handtvålen fast mycket, mycket mildare. Mjölken är väldigt härlig att massera i ansiktet, men ska jag vara petig så fick den gärna vara snäppet tjockare. Två omgångar behövs om man använder makeup, men jag brukar ändå alltid rengöra två gånger på kvällen så det gör mig ingenting. Huden känns ren, len och inte det minsta uttorkad efteråt. Den är perfekt som ögonmakeupborttagning, irriterar inte det minsta som jag kan uppleva att en del rengöringsmjölker gör. Denna ansiktstvätt kommer jag garanterat köpa igen!

Bäst: En underbar, mycket prisvärd rengöring som lämnar huden silkeslen och väl rengjord. Jättegod, mild doft.  
Sämst: Den fick gärna vara lite krämigare och fylligare i sin konsistens.  
På nätet hittar du den t.ex hos Classy Organic


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar