torsdag 27 oktober 2011

Bästa knepet mot vårtor


Det enda du behöver för att mota bort envisa små vårtor är denna antiseptiska, eteriska oljeblandning. Myrra är en mycket speciell eterisk olja som kan läka ut fotvårtor och svampproblem i och på huden eftersom den har så pass djupgående terapeutiska egenskaper. Den letar sig ner i virus- och svamptrådarna långt in i kroppen. Tea tree och citronolja har också starka bakteriedödande, renande egenskaper. De naturkosmetiska antivårtoljor som finns att köpa innehåller för det mesta myrra, men roligast är ju att göra sin egen!

Recept: 
1/3 myrra (Commiphora myrrha)  
1/3 tea tree (Melaleuca alternifolia) 
1/3 citron (Citrus limonum)   
Blanda ihop t.ex  5-10 droppar av varje som du baddar rent på vårtor med en tops. Bäst är att förvara blandningen i en mörk glasflaska för eteriska oljor. Varva gärna med ricinolja som också är jättebra mot alla sorters vårtor.


7 kommentarer:

  1. Tackar för tipset. Ska blanda ingredienserna med detsamma.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Bra tips! :)
    Själv blev jag av med en mycket smärtsam fortvårta väldigt enkelt med outspädd molkosan...även när jag fick några små vårtor på ett finger en gång blev jag snabbt av med dem på detta sätt! (fast jag använde mig av en skalpell för att få bort så mycket som möjligt först innan jag använde en topps för att applicera)

    SvaraRadera
  3. Det låter minst sagt spännande med molkosan :)

    SvaraRadera
  4. Själv fick jag bort en besvärlig fotvårta med "Vårt fri". I ca 20 års tid hade jag provat på diverse medel, inkl allt som apoteket hade att erbjuda. Och det enda som fungerat var Vårt fri. Smärtfritt var det också

    SvaraRadera
  5. Hej, det här blev jag lite nyfiken att testa. Jag har provat ett flertal medel utan att bli av med en envis fotvårta. Varför skall man varva med ricinolja?

    SvaraRadera
  6. Ricinolja är en mycket unik olja som kan förändra hudceller och krympa dem. Att varva kan alltid vara bra när man vill ha en riktigt effektiv behandling :)

    SvaraRadera