måndag 3 oktober 2011

Logona Tropic Body Butter-inte vidare tropiskt...

Logona tycker jag har massvis med bra produkter i sitt sortiment, deras volymschampo till exempel är helt suveränt. Tyvärr är det inte riktigt vad jag kan säga om deras Tropic Body Butter med kakaosmör och ananasextrakt. Jag trodde och hoppades på att jag skulle få möta en fruktig, fräsch doft av tropiska frukter blandat med nyanser av mjuk vanilj och kokos. Höga förväntningar? Moi? Istället möts jag av en ganska så mesig vanilj- och kokosdoft, med en för mig tydlig underton av smör. Ingen tropisk känsla direkt. Ska jag vara helt ärlig så blev jag faktiskt lite illamående första gången jag smorde in kroppen, smördoften blev bara för mycket. Jag vågade mig på att använda den till hela kroppen igen, och som tur var så vande jag mig sakta vid doften efter ett tag. Men fortfarande uteblev såklart någon härlig doftupplevelse.  
Det positiva med det här kroppssmöret är att det verkligen återfuktar intensivt, det uppfyller allt det jag förväntar mig av en fetare kroppskräm. Det är drygt vilket gör det prisvärt, och huden känns återfuktad och len och fin riktigt länge.  
Bäst: gör allt det ett riktigt bra Bodybutter ska göra. Mycket produkt för pengarna. 
Sämst: som sagt, doften är verkligen inte min grej och just på grund av den så skulle jag inte köpa den här produkten igen. Väldigt oglamourös förpackning, men för en knapp hundralapp så kanske man inte kan förvänta sig så mycket mer...
Jag köpte min burk på 200 ml hos Bionaturel för 9,95 Euro. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar