söndag 2 oktober 2011

Hemmagjord Ögonmakeup Remover



4 kommentarer:

  1. Hej Ellinor!

    Skulle du vilja tipsa om några riktigt bra makeup-borstar/penslar?

    Kram/Dorthe

    SvaraRadera
  2. Till ögonmakeup borttagning använder jag alltid mandelolja, en av mina favoritoljor. Dels luktar den knappt något alls vilket jag tycker är toppen! Den löser dessutom upp sminket jätte snabbt. Jag har upplevt att ögonen börjar svida av olivolja, men inte när jag använder mandelolja :)

    SvaraRadera
  3. Dorthe: Jag har Dr.Hauschkas rouge- och puderborste, de är superbra. Fin kvalitet i gethår från getter som inte behövt dö för ändamålet, har haft dem i många år och de släpper ingenting. Till ögonmakeupen kör jag med Nvey Ecos, fast den gamla versionen. Nu tror jag deras borstar är i syntet, men har hört att de ska vara superbra :)

    Annars bland konventionella märken så är ju Mac kända för att ha väldigt bra borstar, vet dock inte om de är "Cruelty free". The Body Shops syntetiska borstar har fått många priser för sin höga kvalitet.

    SvaraRadera
  4. Mandeloljan är ljuvlig...
    Precis som du Agnes så har jag också problem med olivolja som ögonmakeupborttagning, det lyckas alltid svida i ögonen. Rapsolja funkar bättre :)

    SvaraRadera