torsdag 2 juni 2011

Naturligtvis har jag provat Salviderm

Jag passade på att lukta och klämma lite på de relativt nya hudvårdsprodukterna från svenska Salviderm Naturligtvis när jag senast var på ICA Maxi. Jag kan ju konstatera att jag fullkomligt älskar dofterna, handtvålen blev den första produkten som får flytta in i badrummet. Den doftar härligt örtigt av främst lavendel, och den doftar mycket! Eteriska oljor är ju mycket bra på att ta död på bakterier så det passar perfekt i en handtvål. Den löddrar minimalt vilket jag tycker är helt okej (för det är ju ändå inte själva löddret som rengör), händerna känns supermjuka och smidiga efter tvätt. Nästa gång blir det nog att testa handkrämen, den har jag hört mycket gott om. För gott luktade den i alla fall! 
Nu kan man även hitta Salviderm Naturligtvis på webben, Classy Organic är en webbshop som har tagit in hela sortimentet.  
Vad tycker du om Salviderm Naturligtvis, har du hittat någon favorit?


14 kommentarer:

  1. Jag tycker att deras produkter verkar vara jätte bra, men har inte testat någon av dem eller ens klämt lite i affären eftersom att de inte verkar finnas att köpa här där jag bor (eller har jag bara missat dem?). Tyvärr.. Men jag ska snart göra en beställning från Eleven och då får nog en handkräm och rengöring till ansiktet följa med! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är också jättesugen på att testa ansiktsrengöringen, men har svårt att släppa taget om min favorit Neroli cleansing milk från Estelle & Thild :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. endast 10 procent behöver vara ekologiskt i produkten för att få kallas ekologisk.

      Radera
  3. Hm, handkrämen var den produkten från dem som jag tyckte minst om, faktiskt. Men ÄLSKAR kroppskrämen. Ganska kladdig först, men när den väl har gått in är den världens bästa, man blir otroligt mjuk, och den är den första kräm som rått bot på mina torra armbågar. Sockerskrubben är också underbar. Och man blir väldigt mjuk av dagkrämen.

    SvaraRadera
  4. Ellinor: Åh jag förstår, en favorit är en favorit (inte lätt att byta ut)! :)

    Michaela: Oj då, då kanske jag inte borde köpa den. Hur var den i konsistensen? Jag gillar väldigt feta handkrämer, ska nog köpa Weledas Skin Food till mina händer när min gamla är slut om jag inte blir distraherad av någon annan. Hur luktar produkterna från Salviderm Naturligtvis? :)

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte handkrämen kändes lätt, men ändå vårdande. Men gillar man riktigt feta handkrämer kanske den känns en aningens för tunn...

    SvaraRadera
  6. Ansiktskrämen för normal hud är fantastiskt bra som makeup underlag. Ansiktsrengöringen är också bra, men jag hade väntat mig att den åtminstone skulle skumma lite då den innehåller tensider. I själva verket är det en rengöringsmjölk.

    /Anna

    SvaraRadera
  7. Jag har inte testat något från Salviderm ännu men i när jag beställer nästa gång från eleven skall jag absolut köpa något från Salviderm, hudkrämen och ansiktstvätten är de som jag är mest nyfiken på. :)
    Synd att det inte finns naturliga märken som säljs på matvaruaffärer i Finland, riktigt kasst tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Hej! Har precis hittat till din blogg och ser att det är mycket som intresserar mig här. Jag har också provat just denna handtvål nu i några veckor och är mycket mycket nöjd! Håller med om att doften är fantastisk. Jag har också duschcremen och den har också en underbar doft. Jag gillar starkt att man kan köpa sådana här produkter på exv Ica Maxi vilket vi också kan göra där jag bor. Nu ska jag kolla vidare på din fina blogg. Trevlig helg! Linda

    SvaraRadera
  9. Agnes: jag tycker produkterna doftar friskt av örter. Handtvålen är magisk med sin skarpa lavendeldoft, det doftar så härligt i hela badrummet med den :-)

    Elisabeth: Ja vi får hoppas att de "skärper" sig i Finland, vi är ju väldigt sena med naturkosmetiken här i Sverige men det kanske t.o.m är värre i Finland?

    SvaraRadera
  10. Välkommen till bloggen Linda, jätteroligt att du hittat hit! Det känns skönt att naturkosmetiken äntligen börjar få fäste även här i Sverige, det behövs verkligen.

    SvaraRadera
  11. Jag har testat ansiktskrämen för normal hud under en tid. Den doftar ganska så starkt för min smak men mycket gott! Tar jag för mycket kan den ibland irritera huden. Det var dock mest i början, nu fungerar den bättre. Jag vet inte vad det beror på. Kanske att jag tog för mycket, det behövs bara mycket lite för att ansiktet ska bli återfuktat, så på så sätt är den bra. Jag gillar hur huden känns på ytan av krämen, mjuk och len.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker mest om sockerskrubben, kroppslotionen och ansiktstvätten. Tycker också mycket om ansiktskrämen för torr hy. Tycker alla produkter doftar ljuvligt!
    Handtvålen tyckte jag inte riktigt gjorde rent, men den doftar ju så gott! Och handkrämen är godkänd. Vet att det är fler produkter på gång!

    SvaraRadera
  13. Å vad roligt med fler produkter, det ser jag fram emot :-)
    Håller tummarna för att de gör ett cerat för läpparna!

    SvaraRadera