onsdag 1 juni 2011

En ljuvlig dag hos Weleda...


Toppenväder, proffsigt arrangerat kalas av medarbetarna på Weleda, glada människor och blommande äppelträd och fågelsång. Det var gårdagen i ett nötskal! 90-åringen blev ordentligt firad hos det nordiska huvudkontoret i Skillebyholm i Järna när det bjöds på underbar biodynamisk lunch, inspirerande föreläsningar om naturlig hudvård, eteriska oljor och Weledas odlingsprojekt samt hudvårdsbehandlingar. Var man än såg möttes man av den filosofi som genomsyrar hela detta hållbara, livsbejakande och ärliga företag: 

I samklang med människa och natur. 
Grattis Weleda & Tack för en underbar dag 

Foto: Therés Stephansdotter Björk
Foto: Therés Stephansdotter Björk

Den nya snygga produktkatalogen och Weleda Magazine kan du bläddra i på hemsidan eller hämta hos närmaste återförsäljare. 

Foto: Michael Lindelöf. Själv står jag längst till vänster och verkar leta efter någonting...
Jag lunchade tillsammans med Naturligt Snygga Hannah, och den smarriga vegetariska buffén bestod av:
Varmrätt:

Rostad zucchini, Confiterad färsk vitlök med vilda örter samt Dinkelbiffar 
Sallader:

Nyskördad sallad med Havtorns vinägrett

Naket korn från Warbro Kvarn med salladsost från Järna Mejeri

Nattbakad jordärtskocka med groddade mandlar och ramslök

Pesto på kirskål 

Kaffe & kakor
Lingon- och blåbärspaj med Weleda Slånbärselixir
Hampasnitt
Kruskakaka
Foto: Therés Stephansdotter Björk
Ekologisk lavendel från Gårdsbutiken fick följa med hem till min balkong

Foto: Michael Lindelöf


5 kommentarer:

  1. Visst var det en trevlig dag :) roligt att hitta en till beauty blogg

    SvaraRadera
  2. Ja helt underbart var det! Detsamma :-)
    /Ellinor

    SvaraRadera
  3. Hej Ellinor!
    Jag skulle behöva lite råd ang. min blandhy. Jag har en fet T-zon med väldigt stora porer i pannan (precis mellan ögonbrynen), hakan men framförallt kring näsan. Resten av ansiktet dvs. kinderna och huden vid kanterna är helt problemfritt. Jag gjorde en hudanalys på internet idag mest för skojs skull och då fick jag tipset att använda 2 olika ansiktskrämer, en till T-zonen och en till övriga ansiktet. Men jag har ingen aning om hur jag ska behandla min T-zon. Kan tänka mig att du har mycket erfarenhet av olika märken, vad skulle du rekommendera till just T-zonen? Finns det möjligtvis någon naturlig fuktkräm som inte täpper till? Kram Agnes

    SvaraRadera
  4. Hej Agnes!
    Satsa på en kräm som behandlar din blandhy, Dr.Hauschkas nya Melissa Day Cream t.ex är specialutvecklad för just den här hudtypen. Ånga ansiktet ofta, men kläm inte utan låt en lermask verka efteråt, Hauschkas cleansing clay mask är jättebra för det. Ska vi se inåt i kroppen så är just obalans i t-zonen sammankopplat med mage/tarm, mellan ögonbrynen med levern så tänk mycket på kosten, som vilka fetter du äter och drick mycket vatten. Motion är också viktigt för att hålla tarmarna igång. /Ellinor

    SvaraRadera
  5. Okej, tack så jätte mycket! :)

    SvaraRadera