söndag 26 juni 2011

Örtigt läppbalsam från Dr.Hauschka

Dr.Hauschka Läppvårdsstift, 4,9 gram för 83 kr i Dr.Hauschkas webbshop

Jag har länge använt Dr.Hauschkas fantastiska Läppbalsam på burk. Men i väskan är det smidigare med ett cerat så slipper fingrarna bli kladdiga, plus att det är mera hygieniskt om man inte har möjlighet att tvätta händerna när man är på språng. Det här är ett gyllengult, smidigt och lättapplicerat läppbalsam som doftar örtapotek à la Hauschka. En underbar doft! Det innehåller vårdande fetter som ricin- och jojobaolja, sheasmör, rosenvax och bivax. Det här är fetter som hjälper till att skydda läpparna, inte bara från uttorkning utan även mot solen, med en naturlig solskyddsfaktor 3. Morotsextrakt ger den fina färgen. Förpackat i en snygg liten hylsa som passar perfekt på skrivbordet!


Bäst: att det mjukgör även superfnasiga läppar. Jag gillar speciellt att det inte gör läpparna klibbiga. 


Sämst: Jag älskar ju Dr.Hauschka och som med alla deras produkter så har jag svårt att hitta något negativt!


Betyg: kan inte ge det här läppbalsamet något mindre än 10/10. Ännu en perfekt produkt från min favoritdoktor. 


Ingredients: Ricinus Communis Oil, Rosa Canina Extract, Simmondsia Chinensis Oil, Lanolin, Cera Flava, Daucus Carota Extract, Butyrospermum Parkii Butter, Candelilla Cera, Cera Carnauba, Rosa Damascena Extract, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Anthyllis Vulneraria Extract, Cetyl Alcohol, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Hydrogenated Jojoba Oil, Parfum, Limonene*, Citronellol*, Geraniol*, Citral*, Linalool*, Farnesol*, Rosa Damascena Flower Wax, Lecithin. *From natural essential oils

2 kommentarer:

  1. Det ceratet är riktigt bra! Jag tror att det är min mans favorit just nu :-) Jag tycker det känns underbart på läpparna, men doften..njaaa.. Tur att den inte är så stark ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är bra att Hauschkas dofter är rätt så unisex, för de flesta karlar gillar ju inte väldigt blommiga och söta dofter (att ha på sig själva i alla fall):)

    SvaraRadera