tisdag 21 juni 2011

Recension: Nvey Eco Organic Volumizing Mascara

Nvey Eco Organic Volumizing Mascara i nyansen brun, 235 kr hos Turkos.

Jag har alltid lite ångest inför att testa nya mascaror, för det är den naturliga sminkprodukt som de flesta har väldigt olika åsikter om. Jag har själv väldigt höga krav på mascaror, de ska ge volym, separera fransarna bra utan att bli kletiga och direkt ge spindelben och de ska såklart inte trilla ner under ögonen efter bara någon timme. Helst ska de hålla hela dagen. Jag kan leva med att en mascara inte ger superlånga och jättetjocka fransar, för då skulle jag nog ha fortsatt med konventionella mascaror än idag...Jag har ändå ganska långa ögonfransar, men de är helt blonda så utan mitt dagliga lager med mascara på fransarna så tycker jag själv att jag ser nästan sjuk ut. Så för mig är denna produkt ett absolut måste i sminkväskan!

Det här är den nya versionen av Nvey Eco's mascara, den förra vågade jag aldrig prova efter att jag hade läst ganska många negativa recensioner om att den fort trillade ner under ögonen. Och då hoppas man ju självklart att de har åtgärdat det problemet med den nya versionen. Tyvärr så håller inte den här mascaran på mig riktigt hela dagen, speciellt inte efter en lång och stressig dag. Men, jag har hittat på ett litet knep för att ändå få det att fungera: jag avslutar med ett lager av Dr.Hauschkas "vanliga" mascara, det känns som att den liksom förseglar och förhindrar att den släpper lika lätt. Stort plus i kanten för att fransarna får mycket volym, även med bara två lager! Den doftar inget speciellt, vilket ju inte behövs hos en mascara. Den luktar mascara helt enkelt...

Bäst: ger perfekta, långa snygga fransar som inte stelnar och blir hårda. 

Sämst: efter en lång och hektisk dag har den trillat ner under ögonen på mig. 

Betyg: 8/10. Om Nvey Eco lyckas ta fram en version av den här mascaran som absolut inte släpper en enda flaga så får den fullpott av mig...

Ingredients: Aqua (Water), Cera Alba (Beeswax), Glycerin, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Oil, Diisostearoyl Polyglyceryl-3 Dimer Dilinoleate (Natural Source derived from Vegetables and Glycerine), Cera Carnauba (Carnauba Wax), Sucrose Polybehenate (Natural Source derived from Vegetable Oil), Sodium Stearoyl Glutamate, Lecithin, Condrus Crispus Extract, Xanthan Gum, Salicylic Acid, Sorbic Acid, Benzyl Alcohol. May contain : Mica (CI 77019), CI 77007, CI 77891, CI 77492, CI 77491, CI 77499, CI 77742

4 kommentarer:

  1. Jag får också lite ångest av att testa mascaror. Tänk om jag ändå kunde hitta en som funkar som min Art Deco eller Lancôme-mascara gjorde. Är riktigt trött på mascaror som kladdar, rinner, ger dåligt med svärta osv osv. Det du beskriver om att "försegla" mascaran gör jag också just nu faktiskt. Funkar ju det med, även om det vore önskvärt att endast behöva EN mascara. Kram!

    SvaraRadera
  2. Brukar tänka på vilka fransar man fick av max factors 2000 calories, ALLA trodde att jag hade lösögonfransar. Men ska jag vara helt ärlig så vill jag inte ha såna fransar idag, jag gillar den lilla lagom volym som naturliga mascaror ger :). Den enda jag kan lita på till 100% är Hauschkas "vanliga" mascara, tycker den ger bra volym med tanke på att den marknadsförs som en mascara som ger naturlig look. Heja Hauschka! *Kram*

    SvaraRadera
  3. Testa 100% pures mascara, den är helt underbar, sitter som berg, ger längre ögonfransar, den har fått mina att växa dessutom och formulan luktar underbart blåbär och separerar fransarna bra utan att kleta och ramlar inte ner. Den ger också en lyxig känsla för en vacker och välarbetad förpackning, utseendet lovar ett bra innehåll med andra ord.

    SvaraRadera
  4. Ja den måste jag testa, har läst en massa fina recensioner om den! Ännu längre fransar säger jag inte nej till... Är även sugen på mascaran från terre d'Oc, Maryfly-Veronicas favorit :)

    SvaraRadera