tisdag 16 augusti 2011

Bra rengöringsmjölk utan parfym

i+m Naturkosmetik Freestyle Cleansing Milk, 150 ml för 179 kr i i+m webbshop.

Freestyle-serien är helt fri från eteriska oljor och passar den mycket känsliga huden och speciellt doftallergiker. Själv har jag inga problem med eteriska oljor, men jag var sugen på att testa en till rengöring från i+m eftersom jag verkligen gillade den jag testade tidigare: Age-Protect Cleansing Milk

För mig är det här mer en rengöringskräm än en mjölk, den är mera fast i konsistensen. Den känns otroligt len på huden och passar mycket bra för makeupborttagning, även mascaran löses snabbt upp utan att man behöver gnugga. I början hade jag stora problem med doften, jag vet sen innan att jag egentligen inte är så överförtjust i produkter utan eteriska oljor. Men doftar gör den, av de vegetabiliska oljorna. Efter några veckor med denna vande jag mig till slut vid doften, nu stör den mig inte alls men jag måste erkänna att jag saknar lite eteriska oljor. Sen hade jag hellre sett en vakuumförpackning istället för pumpflaska för en så pass fast produkt. 

Så förmodligen kommer jag inte att köpa denna igen, jag saknar helt enkelt lite aromaterapi när jag gör rent ansiktet. Men det är helt klart en riktigt bra rengöring, huden känns så len och mjuk efteråt. Nu ska jag istället prova rengöringsmjölken från Salviderm Naturligtvis som jag har läst en massa positiva recensioner om, har hört att den ska dofta himmelskt! 

Ingredienser: VATTEN, SOLROSOLJA*, JOJOBAOLJA*, ALOE VERA*, FÖRTJOCKNINGSMEDEL, VEG. GLYCERIN*, EMULGERANDE VAX, SÖTMANDELOLJA*, XANTHAN, KOKOSGLYCERIN, KONSERVERANDE FR. BASILIKA, KONSERVERANDE FR. MAJS, VANILJEXTRAKT*, VEG. MJÖLKSYRA, FYTINSYRA, E-VITAMIN(*) från ekologisk odling


3 kommentarer:

  1. Rengöringen från Salviderm Naturligtvis gillar jag jätte mycket! Så den tycker jag absolut att du ska testa :)

    SvaraRadera
  2. Intressant att vi tycker så olika om denna rengöring...
    Jag tyckte att den var rätt rinnig, dessutom älskade jag doften av vanilj...blev sugen på att äta upp den när jag använde den ;)
    Fast jag tyckte där emot att den rengjorde min hy för dåligt...behöver något mer djuprengörande!

    SvaraRadera
  3. Agnes: Ja det var bl.a din positiva recension som gjorde mig sugen på Salviderms rengöring :)

    Det ska bli riktigt spännande och testa den, jag brukar föredra lite rinnigare rengöringar, men alltför rinniga är inte roligt...

    SvaraRadera