lördag 6 augusti 2011

Zuii Organic Flora Mascara


























Jag har helt glömt bort att recensera denna mascara från Zuii Organic som jag vann på Allt för Hälsan-mässan i höstas. Det beror nog på att jag använde den en gång och gav sedan bort den till min syster som inte använder mascara så ofta. Så nu kanske jag inte kan ge den en helt rättvis bedömning då jag inte testat den under en längre tid som man egentligen bör göra. Jag börjar i alla fall med det positiva med den här mascaran: den doftar underbart, som en blomsteräng, och det gör inte många mascaror. Hylsan är kompakt och smidig, väldigt lätt att hålla i, själva borsten är tjock och av bra kvalitet och det behövs inte många lager för att bygga riktigt snygga, långa fransar. So far so good. 

Efter att jag hade applicerat några lager på både övre och undre fransarna så var det dags att se om den skulle hålla hela dagen. Många mascaror trillar ju som bekant ner under ögonen efter en lång dag, speciellt när det är sommar och lite fuktigt. Men när jag testade denna var det iskall, torr vinter, så jag kunde inte skylla på några naturfenomen den här gången. Inte heller använde jag någon fet creme runt ögonen. Vid dagens slut hade jag nämligen mascara utsmetat långt ner på kinden! Något som aldrig har hänt mig förut, och därför tordes jag inte testa den något mer. Min syster tycker också att den smetar en hel del. 

Nyansen jag vann var kanske inte den bästa för mig, en antracitgrå, ingen nyans jag själv skulle välja men som säkert passar jättebra för de som klär i lite kallare toner (jag använder alltid mörkbrun mascara). Det är så synd att den här mascaran smetar så pass mycket, för i övrigt är det faktiskt en av de bästa naturliga mascaror jag testat. INCI-listan är imponerande med 100% naturliga ingredienser, det mesta är ekologiskt odlat, doften är helt underbar och den ger väldigt fin volym till mina fransar. 

Men det finns de som haft större framgångar med den här mascaran, som t.ex Elena på Skönhet & Broccoli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar