fredag 12 augusti 2011

På min Vill ha-lista just nu

Visst är det fantastiskt med ekoboomen i skönhetsvärlden? Mitt ha-begär växer i takt med att det kommer nya ekoprodukter titt som tätt. Dessa godsaker är jag lite extra nyfiken på just nu:




Whole Truth Strawberry Hibiscus Clay Mask. Pulvermask som man enkelt blandar med valfri vätska, jag skulle nog välja en hydrolat, antingen ros- eller nerolivatten. Rosa lera drar ut orenheter utan att torka ut samtidigt som extrakt ur ekologiska jordgubbar samt hibiskus boostar huden med en massa C-vitamin. Ekologisk honung och kokosolja återfettar. Låter som en underbar mask! Jag gillar såna här masker som man kan blanda själv, de håller längre och man slipper en massa onödiga konserveringsmedel.
Nvey Eco Compact Powder Light Ivory. Nyansen som är skapad för oss ljushyade skandinaver, och sägs ska passa både kalla och varma toner. Skulle passa mig perfekt nu i höst. Jag gillar Nvey Ecos puder, men även den ljusaste nyansen var för mörk för mig innan denna togs fram.
Nvey Eco Eye Shadow Duo Eco Chic. Talkfri formula med majssilke, jojobaolja och kamomillextrakt. Nvey Eco's produkter är även fullproppade med de viktiga hudvitaminerna A-, C- och E-vitamin. Eco Chic verkar vara en fin kombination av milda lila nyanser som kan passa mina blå ögon. Dr.Hauschka Lip Gloss Blackberry från höstens kollektion Natural Glamour tror jag gifter sig fint med dessa ögonskuggor. 


Florascent Aqua Floralis Jasmine Eau de Toilette. "Created with pure flower essences using 17th century perfume-making techniques, the lovely and feminine blend brings to life images of a colorful European garden. The succulent scent blends fine green tangerine with Italian jasmine, benzoin and tuberose." Vem kan motstå en sådan romantisk parfym?
Nea of Sweden Monoi Face & Body Oil. Sist men inte minst vill jag ha något ljuvligt doftande att smörja min lekamen med efter duschen. Att i det kommande höstmörkret kunna drömma mig bort till en tropisk, kritvit strand med hjälp av doften från snövita tahitiska Tiaréblommor vore inte helt fel...


8 kommentarer:

  1. Visst är det! =)
    Men tyvärr har det ju kommit en hel del märken som utgör sig för att vara bra genom att skylta med "Inga mineraloljor, inga parabener!" men samtidigt innehåller en hel del annan skit. =(

    SvaraRadera
  2. Gud vilken härlig mask. Vart kan man köpa den?

    SvaraRadera
  3. Hej Sofie!
    Ja tyvärr är det ju så, så kallad "Greenwashing" är ett stort problem och underlättar inte direkt för redan förvirrade konsumenter i skönhetsdjungeln.

    Estela: du hittar maskerna i Lovekos webbshop, www.loveko.se!

    SvaraRadera
  4. Svar på din kommentar: Lily Lolo's smink innehåller mica, järnoxid och zinkoxid. Det passar mig väldigt bra som har ojämn hy med gamla akneärr. Om du provar så hoppas jag du blir nöjd! =)

    SvaraRadera
  5. Kul att du har hittat något som passar din hy :)
    Jag brukar mest använda Nvey Eco och Dr.Hauschkas smink för det gillar min hud, rent mineralsmink utan några fetter i kan jag tyvärr uppleva som lite uttorkande.

    SvaraRadera
  6. Oj, förlåt. Skrev svaret på en kommentar i fel blogg. Haha, va pinsamt. Förlåt!

    SvaraRadera
  7. Åh, masken verkar underbar! Nea-oljan likaså... Åh vad trist det är att mina hyllor redan svämmar över av produkter, jag kan liksom inte motivera fler köp nu :(

    SvaraRadera