tisdag 9 augusti 2011

Godisoljor från Dharmazone

Dharmazone Möllevik Eco Face Booster, 30 ml för 375 kr i Dharmazones webbshop + Sabi Sands Eco Face Booster, 30 ml för 340 kr i Dharmazones webbshop.  
Jag kallar de här ansiktsoljorna för godisoljor för de är så underbara på alla sätt och vis! Möllevik Eco Face Booster är en gyllengul olja som passar alla hudtyper, den doftar av tång och hav och eteriska oljor i en alldeles perfekt blandning. Med en sammetslen konsistens riktigt smälter den in i huden, den har varit extra underbar nu i sommar när min hud kan bli lite torr efter för mycket sol.   
 
"Ansiktsolja som renar och reparerar skadad hud och ger ny energi till huden. Rik på essentiella fettsyror, antioxidanter, vitaminer och proteiner från tång som plockats för hand vid den svenska västkusten, avokado, ekologisk kallpressad solros och jojobaolja. Eteriska oljor från rosengeranium och cederträ ger en lugnande, uppstramande och cirkulationsfrämjande effekt."




Sabi Sands Eco Face Booster riktar sig till en lite torrare hud, den känns en aningen tjockare i konsistensen och passar mig bättre när luften är lite torrare. Oljan har en djup orange, nästan röd ton och doften är helt oslagbar: lite citrusaktig och blommig på samma gång. Det är så underbart att ta några droppar i händerna och bara andas in några djupa andetag, innan man lugnt och sakta masserar in denna näringsrika olja i ansiktet. Huden blir mättad, nöjd och belåten och jag blir totalt avslappnad. En fräsch lyster får man också, och lite extra färg (utan att man ser orange ut). 

"Denna fantastiska ansiktsolja för normal till torr hud ger extra skydd under dagen samt reparerar under natten. Sheanöt, argan och jojoba bidrar med näring och essentiella fettsyror. Din hud blir sammetsmjuk, smålinjer slätas ut och hudens åldrande motverkas. Karotin förstärker AntiAge effekten. Jordande, lugnande effekt från ekologiska eteriska oljor."



Flaskorna känns lyxiga med sina glaspipetter, endast korken är i plast som enkelt pumpar upp rätt mängd olja. Det kanske inte är den mest praktiska förpackningen för resan, men hemma är det inga problem. Jo, om man råkar tappa flaskan i golvet och all den fina oljan rinner ut, men själv föredrar jag glasflaskor för det är ett mera miljövänligt material. Man får hålla hårt i flaskan helt enkelt! Priset på dessa oljor tycker jag är helt okej för de är extremt dryga. Och man får vad man betalar för: svensktillverkad, ekologisk, verksam hudvård som är bra för både miljön och min hud. Att sedan få en underbar aromaterapiupplevelse varje kväll innan läggdags är inte helt fel det heller. Det är inte konstigt att dessa oljor hör till Dharmazones storsäljare...

5 kommentarer:

  1. Hej Ellinor och tack för ditt svar!

    Sabi Sands Eco Face Booster måste jag bara testa....ska alldeles strax gå in och beställa den :).
    Kram Dorthe

    SvaraRadera
  2. Jag ska köpa Möllevik Eco Face Booster när lönen kommer. Den är toppen. :p

    SvaraRadera
  3. Usch de innehåller ju phenoxyethanol...det är ju värre än parabener

    SvaraRadera
  4. Haha, jag såg faktiskt också fel första gången jag läste på innehållet. För phenoxyethanol (och en massa annat otrevligt) är precis vad de inte innehåller om man läser noga :)

    SvaraRadera