måndag 8 augusti 2011

Logona Colors Made by Nature

Logona har piffat till sin makeupserie med nya fina förpackningar, ny formula och lite nya nyanser. Produkterna innehåller flera anti-aging ingredienser som svartvinbärsextrakt och extrakt från brunalger som sägs ska motverka fria radikaler. Jag har konstigt nog aldrig testat Logonas smink, ögonskuggorna har jag t.ex upplevt alldeles för skimrande och sen tycker jag inte att de har så bra nyanser vad gäller foundations, jag upplever de alla som ganska mörka, kalla och rosa vilket ju inte passar alla. Deras flytande foundation finns i tre olika beiga nyanser. 


En nyhet är 3 st singel ögonskuggor, tidigare har de endast haft duo-ögonskuggor i sitt sortiment. De finns i nyanserna taupe, chocolate och satin light. De kan jag tänka mig att testa, hoppas bara att det inte är för mycket skimmer i dem... Logonas duo-rouge vet jag att många tycker om, nyansen peach+apricot ser riktigt fin ut och skulle nog passa mina varma toner bra. 




3 kommentarer:

  1. Vad kul att de utökat sitt sortiment. Det enda jag testat av Logonas smink är deras mascara. Även om den inte ger någon wow effekt så gillar jag den ändå, för att den är så otroligt lätt att tvätta bort med bara vatten.

    SvaraRadera
  2. Hur är hållbarheten på deras mascara, släpper den lätt?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte att den släpper eller färgar av sig runt ögonen. Däremot kan jag upptäcka en del torra smulor under ögonen vid dagens slut men inte så mycket att det stör, tycker jag i alla fall.

    SvaraRadera