torsdag 25 augusti 2011

Skördefest i Rosendal


























Imorgon startar Skördefesten i vackra Rosendals Trädgård på Djurgården i Stockholm. Hela helgen bjuds det på provsmakning och försäljning av nyskördade biodynamiska primörer, mitt ute i grönsakslandet. I det mysiga kaféet serveras Skördemeny, och är man lite extra nyfiken på hur grönsakerna odlas så kan man få en rundvandring av trädgårdsmästarna själva. 

Under lördagen och söndagen kommer det ett gäng fyrbenta skönheter på besök, det är föreningen Skogshästen som bidrar med sina arbetshästar för att ge lite extra draghjälp till trädgårdsmästarna när de plöjer, vattnar och klipper gräs. 

Och tjejerna från Salviderm Naturligtvis kommer till Rosendals butik imorgon och på lördag för att demonstrera sina ekologiska hudvårdsprodukter. 


2 kommentarer:

  1. Skrev till Hannah på Naturligt Snygg tidigare att jag så gärna hade varit där, om jag bara bodde lite närmre. Jag antar att du ska dit? Du får gärna skriva om hur besöket var och skvallra lite om vad flickorna på Luxsit hade att berätta!

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna!
    Jag ska tyvärr inte dit, men hoppas på att Hannah varit där och kan rapportera:)
    Jag satsar på nästa år istället!

    SvaraRadera