torsdag 7 oktober 2010

Min favoritskrubb för kroppen!


Birch Body Scrub från Weleda har jag använt i flera år, och det är denna kroppspeeling jag alltid tycks komma tillbaka till efter att jag har testat andra märken. En klar favorit! Det är en kombinerad peeling och duschcreme, så man behöver inte använda sin vanliga duschcreme innan man peelar. Den innehåller små vaxpärlor av bivax och karnaubavax, och utdrag ur handplockade björkblad stimulerar och ökar hudens elasticitet. Weleda rekommenderar att man inte bör peela huden mer än en gång i veckan, för att inte skada frisk hud. Kostar cirka 135 kr för 150 ml, och finns att köpa här och här.  
Bäst: Ger ett mjukt och krämigt lödder, perfekta runda små korn som river precis lagom i huden. Underbar och uppiggande citrusdoft! Huden lämnas mjuk och smidig efter en dusch med denna. Förpackningen tilltalar mig, tycker den ser snygg ut på badkarskanten. 
Sämst: Jag kan inte hitta något minus med denna härliga peeling!

1 kommentar:

  1. Åh, nu blir jag nyfiken! Jag har kollat in denna skrubb ett tag, men nu ska jag testa den själv också.

    Ha en underbar helg! Kram

    SvaraRadera