tisdag 5 oktober 2010

Estelle & Thild Cleansing Milk Neroli


Estelle & Thild Ecorganic Cleansing Milk Neroli har jag använt morgon och kväll de senaste 3 månaderna, så nu känns det som att det är dags att skriva en recension. Jag är nu inne på min andra flaska, men den första räckte nog bra precis i 3 månader när jag använde den 2 gånger per dag. Den här rengöringsmjölken riktar sig till alla hudtyper och innehåller bl.a kallpressad ekologisk solros-, mandel- och avokadoolja och ekologisk aloe vera. Och det märks verkligen att oljorna är kallpressade och obehandlade, för man känner doften av oljorna. Den är doftsatt med eterisk neroliolja, som är en mycket dyr och exklusiv eterisk olja som balanserar och ger harmoni till både hud och sinne. Finns endast att köpa på Kicks för 185 kr för 150 ml. Hela Estelle & Thilds sortiment är ekocertifierat av Ecocert.


Bäst: Den fina konsistensen, den är flytande som en rengöringsmjölk men känns mera som en creme på huden och det gillar jag. Löser upp allt smink men lämnar samtidigt huden mjuk och återfuktad. Väldigt dryg, det behövs inte mycket för att täcka in hela ansiktet. Söt förpackning.

Sämst: Doften. Inte för att den doftar äckligt, tvärtom, men jag hade önskat att den doftade mer av neroli för det är en sån underbar eterisk olja. Jag hade även hellre sett att den var förpackad i en flaska med vakuumpump.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, älskar också neroli - tycker även att en av deras krämer med neroli jag testat doftar lite väl lite... Ser inte på bilden vad det är för pump? Eller måste man "klämma" ut krämen?

    Men, en bra rengöring till hyfsat pris är ett bra tips - tack!

    SvaraRadera
  2. Har sniffat på deras krämer också, och håller med dig att det är väldigt skralt med nerolidoft där också tyvärr...Känns lite trist när produkterna annars är så fina. På rengöringsmjölken är det en enkel och smart kork som man bara trycker ner för att öppna. Den är så flytande så man behöver inte klämma för att få ut nåt. Sen när den börjar ta slut så är det bara att vända den upp och ner så den står på sin kork, såna förpackningar är bra!

    SvaraRadera