onsdag 13 oktober 2010

M Picaut Swedish Skincare


M Picaut är ett relativt nytt ekologiskt hudvårdsmärke på den svenska skönhetsmarknaden, och jag har gått och suktat efter att få prova deras produkter från allra första stund. Det är en exklusiv hudvårdsserie för ansiktet med ingredienser som har en dokumenterad synbar anti-aging effekt. Produkterna tillverkas i Sverige och de är helt fria från mineraloljor, parabener, silikoner, sulfater, onödiga artificiella utfyllnader och färgämnen.
De snygga glasflaskorna får gärna komma och bo i mitt badrumsskåp...

Någon som provat?


M Picauts produkter finns att köpa här och här

2 kommentarer:

  1. Har inte testat, men suktade också till såg att de innehåller phenoxyethanol. Produkter konserverade med detta ämne hamnar inte på topplistan över de produkter jag helst vill ha.

    SvaraRadera
  2. Jag testar serumet som inte innehåller phenoxyethanol, occh jag tycker den är riktig bra (min man vann den och jag nallar av den). Min hy blir mjuk och jag älskar ha den under min dagcreme.

    Men jag har observerat att de andra produkter innehåller konserveringsmedel, och det gillar jag inte.

    SvaraRadera