lördag 30 oktober 2010

Mádara Eco Cosmetics


Mádara kommer från Lettland och drivs av fyra unga kvinnor som fokuserar på ekologisk hudvård med en baltisk prägel. Lokala örter och växter används för att skapa härlig ansikts- och kroppsvård som är naturlig och effektiv! Hela sortimentet är ekocertifierat genom Ecocert och produkterna är självklart inte testade på djur. 


Jag har luktat och klämt på de flesta utav deras produkter, bl.a kroppsoljan som heter Firming Oil tycker jag luktar underbart och ansiktskrämerna har en väldigt härlig konsistens. Det är kul att Mádara har satsat på en snygg design, jag är en sån som alltid faller pladask för fina förpackningar! 



Just nu har denna svenska webshop ett finfint erbjudande: när man köper en Mádara Deep Moisture Cream 50 ml, så får man en Mádara Toning Shower Soap 200 ml värd 99 kr på köpet! 

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är oerhört roligt att kvinnor startat upp detta märke. Min man gillar designen, medan jag tycker den är ganska trist. Men det kanske säger mer om mig?
    I somras var Mádara flower dust shimmering moisturizing lotion min stora favorit med doft av mild banan min FAVORIT och lär säkert bli det nästa år också! :)

    SvaraRadera
  2. Ja smaken är som baken när det gäller designen av förpackningar:)

    Deras bodylotions är jag också jättesugen på att testa...

    SvaraRadera