tisdag 26 oktober 2010

Lite färg i höstmörkret


Ibland är det kul att sminka sig med lite somriga färger så här på höstkanten, det är alltid roligt när folk frågar om man har varit på utlandssemester!

För att ge makeupen en lite somrig touch brukar jag blanda i en klick Transparent Bronze från Dr.Hauschka i min dagcreme eller foundation. Den ger en otrolig lyster och varm färg till huden, utan att det blir för mörkt eller ger skarpa linjer vid halsen. Man ser ut som man varit en dag ute i solen helt enkelt! Sen borstar jag på lite av Nvey Eco's härliga Bronzer på haka, näsa, panna och kinder. Det behövs bara pyttepyttelite av denna för den är otroligt dryg. För att balansera upp den varma färgen jag nu fått så applicerar jag ett lite kallare rosatonat rouge på kinderna, just nu är det Nvey Eco's Organic Powder Blush i nyansen 955 som gäller. Ett rosa- eller koralltonat krämigt läppglans eller läppstift passar perfekt för att få den där somriga skimrande looken. Jag använder upp mitt fantastiska läppglans från Dr.Hauschkas Stone Colours Collection från 2008 som tyvärr inte tillverkas längre, snyft...När det är slut så ska jag nog prova Dr.Hauschkas läppstift i nyansen 01 soft coral eller 07 transparent pink, de borde passa bra till denna look!

Dr.Hauschkas produkter kan du köpa i denna webshop och Nvey Eco hittar du här. 

2 kommentarer:

  1. Har också märkt att Nve Ecos bronzer är oerhört dryg. Den lär man väl ha hur länge som helst. Rouge 955 är perfekt! Du får ju sån härlig färg på kinderna, som om du nyss kommit utifrån.

    SvaraRadera
  2. Bronzer använder jag konstigt nog bara på vintern. 955 rouget är underbart. Jag brukar först ta lite 953 och sedan toppa med 955.

    SvaraRadera