lördag 30 oktober 2010

Fråga & Svar: Alternativ till deodoranten Absolut Torr

Hej!
Du skulle inte kunna ta reda på om det finns något alternativ till Absolut Torr? Den innehåller ju jättemycket skit, men samtidigt har jag ingen lust att svettas mycket.
Mvh S

Hej!
Tack för din fråga. Absolut Torr innehåller en väldigt stor mängd Aluminiumklorid, en syntetisk kemikalie som stänger hudens porer och förhindrar svettning. Det är naturligt att svettas i armhålorna, det är ett utav kroppens sätt att göra sig av med avfallsprodukter. Och det är otroligt viktigt att man aldrig täpper till hudens svettkörtlar. En naturlig deodorant förhindrar lukt och viss svettbildning, men täpper inte till porerna och låter huden andas. Rosenseriens deodorant tycker jag är väldigt bra och den brukar få högt betyg i olika tester. Det är den jag använder själv just nu och är nog den bästa naturkosmetiska deon jag använt hittills, på mig håller den hela dagen även om jag rör mig mycket.
Varma hälsningar
Ellinor

Hej igen!
Tack för tipset, jag ska kolla upp Rosenserien.
Mvh S

2 kommentarer:

  1. Och jag som har äran att testa Soapwallas krämdeo tycker att den är snäppet vassare än Rosenseriens so far :) Mycket nöjd hittils och tycker jag håller mig torrare med den också.

    SvaraRadera