söndag 17 oktober 2010

Rosig skrubb från Lavera


Lavera Faces Organic Wildrose Exfoliant Wash är en ansiktspeeling som riktar sig till torr och känslig hy. Den innehåller extrakt av ekologiskt odlad vildros och fina ekologiska växtoljor, däribland olivolja, sötmandelolja och jojobaolja. Jag hade höga förväntningar på denna peeling när jag först började använda den, då jag tycker om väldigt många andra utav Laveras produkter. Finns att köpa i denna svenska webshop för 94 kr.

Bäst: Doftar väldigt gott av rosor. Bra pris. 
Sämst: För glest mellan kornen, och kornen är tyvärr inte så runda och skonsamma mot huden som jag hade önskat. Det känns som man måste använda väldigt mycket av den för att få en bra peeling-effekt. Har jag inte använt olja under peelingen så känns huden lite torr när jag har tvättat av den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar