onsdag 6 oktober 2010

Morgondrink för oroliga magar


Idag när jag läste ett inlägg på bloggen Ekologisk Skönhet om ingefärans postitiva effekter på kroppen, så kom jag att tänka på ett fantastiskt recept jag har på en liten morgonhutt som lugnar en orolig mage. Till det här receptet behöver man:
  • 1 tsk olivolja
  • 1 tsk  färskpressad citronsaft
  • 1 tsk riven färsk ingefära
Man blandar helt enkelt ihop allt och dricker det som en liten hutt på fastande mage en stund innan frukosten. Man kan gärna öka till en matsked av alla ingredienserna när man märker att det börjar få effekt. Testa i 1-3 månader.

Den här lilla morgondrinken är bra mot allt från förstoppning, diarré, gaser, svullen mage och rapningar till colon irritable, stressmage och "pms-mage".


5 kommentarer:

  1. Tack för din kunskap, och för att du delade med dig. Ibland blir jag så ivrig och kollar inte saker innan (eller jag kollade lite.

    Ang. den där morgondrinken så har jag hört att man använder något liknande i Ayurveda för att rensa hela kroppen. Jag gillar sådant.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, skall gå in och titta där genast! :)

    SvaraRadera
  3. Det är från ayurvedan jag har mina kunskaper om mat som medicin. Det är ett suveränt och naturligt sätt att må bra på.

    SvaraRadera
  4. Har provat den i en vecka och två dagar. Det har funkat jätte bra. Tack så mycket för tipset.

    SvaraRadera
  5. Kul att det fungerar för dig Estela :-)

    SvaraRadera