onsdag 1 december 2010

Nyhet från Estelle & Thild och ett litet julklappstips!


Igår var jag in på Kicks för att ta mig en titt i deras "gröna hörna", och då hittade jag den här lilla nyheten från Estelle & Thild. Den heter Ecorganic Hand Cream Neroli Bergamot och innehåller bl.a vårdande sheasmör och mandelolja som skyddar och mjukgör huden. Jag provade en klick på handryggen och den kändes tjock och härlig i konsistensen och den luktade sött och gott som i princip alla deras produkter gör. Tuben är på 75 ml och om jag minns rätt så kostar den 175 kr. 

Ingredienser: Destillerat vatten, solrosolja*, sheasmör*, mandelolja*, växtvax, aplesinblomsdestillat*, olivbladsextrakt, naturligt glycerin, xanthan gum, naturlig emulgering,eteriska doftoljor (neroli och bergamot), mild konservering, citronsyra (för ph-värdet). *ekologiskt odlat.



I Kicks webbshop har de just nu ett finfint julerbjudande: en presentask med Neroli Cleansing Gel och Neroli Face Cream för 349 kr (värde 400 kr). 

2 kommentarer:

  1. Va kul att de har kommit ut med en handkräm! Tack för tipset! Måste jag passa på att test lite av när jag kommer förbi Kicks eller Åhlens.

    Handkräm är ju något som är lika nödvändigt för händerna som fuktighetsbevarande för ansiktet.

    kram,
    Jeanette

    SvaraRadera
  2. Ja jag hade faktiskt ingen aning om att de hade utökat sitt sortiment förrän jag gick in på Kicks. De verkar ha varit lite anonyma med den här produktnyheten, det står heller inget speciellt om den på deras hemsida...
    Jag är ett stort fan av Estelle & Thild så det är en jätteglad nyhet att de nu även har en handcreme!
    *Kram*
    Ellinor

    SvaraRadera