måndag 13 december 2010

Hermione & jag badar fotbad


Med hjälp av dessa härliga godsaker från Hermione passade jag på att göra mina fötter riktigt Luciafina. 

Först blev det fottvätt med lavandeldoftande tvål, och sedan snabbt ner med fossingarna i det varma fotbadet med det blomdoftande fot- och badsaltet Rosenträ. Provet jag fick på Rosmarin & Citron peeling med bra riv i räckte precis lagom till att skrubba fötterna riktigt lena, och den hade en väldigt uppiggande, lite kryddig doft. Till sist fick mina fossingar en välbehövlig fettinjektion av Hand & Body Cream med samma uppiggande doft som peelingen. 

Badsalt har jag faktiskt inte använt sedan jag var kanske 10 år gammal och använde sånt där neonfärgat salt, som jag helst inte vill veta vad det innehöll! Men det här var en riktigt härlig upplevelse...

Hermiones fot- och badsalt innehåller ett mineralrikt, eko-certifierat havssalt från ett naturskyddat område i Portugal som heter Ria Formosa. Saltet samlas alltid upp för hand och får sedan torka i solen, och inga maskiner används i produktionen. En påse på 350 gram kostar 105 kr och finns i de tre varianterna Lavendel, Rosmarin & Citron och Rosenträ

! Ett litet tips till alla er med riktigt torra fötter som ändå vill kunna njuta av ett varmt fotbad: smörj fötterna rikligt med en vegetabilisk olja innan så skyddas de från att bli ännu torrare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar