torsdag 23 december 2010

Tips på ekologiska hudvårdssalonger

Jag fick ett mejl från en av mina kära läsare som ville ha tips på ekologiska hudvårdssalonger i Göteborgsområdet. Så här på rak arm känner jag bara till en ekologisk hudvårdsterapeut, och det är Åse Hansen som jag gick tillsammans med på Axelsons, hon driver sitt företag som heter Inspiro hudvård & massage i Kungsbacka utanför Göteborg. 


Tyvärr så finns det inte jättemånga ekologiska hudvårdsterapeuter ute i landet, ännu...men vi blir fler och fler för varje år som går! Vi växer inte direkt på träd som "vanliga" hudterapeuter. Sen så jobbar ju många traditionellt utbildade hudterapeuter med naturkosmetik, här har jag hittat några stycken i centrala Göteborg:
-Liselotte Nohrstedt som driver Liselottes Hud & Kroppsvård är utbildad Dr.Hauschkaterapeut och jobbar även med AnneMarie Börlind. 
-På Hübners Skönhetsinstitut vid NK jobbar Anna-Karin Pettersson med det underbara ayurvediska märket Lakshmi. 
-På salong Adore jobbar systrarna Eva och Melinda uteslutande med svenska Dermanord. 


Jag kommer snart att göra en länklista här på bloggen med renodlade naturkosmetiska hudvårdssalonger runt om i Sverige, allt för att göra det enklare för er läsare när ni söker bra ställen att gå till. 
Jag vill även passa på att önska er alla
 en underbart God Jul!

2 kommentarer:

  1. Och jag vill önska dig en riktigt härlig jul! Julkramar

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, Jenny!
    Hoppas du får ditt paket från Tyskland snart:)
    *Kram*
    Ellinor

    SvaraRadera