måndag 8 november 2010

Kroppsskrubb med limedoft från Lavera


Min absoluta favortiskrubb för kroppen är Weledas Birch Body Scrub, som jag tidigare recenserat här. Men jag är en nyfiken person som älskar att prova nya produkter, så jag kände det var dags att vidga vyerna lite och testa en ny kroppspeeling! Jag tycker om kroppspeelingar med citrusdofter i, det känns som om huden stimuleras och får igång cirkulationen lite extra utav det. Och det är just det som Laveras Lime Sensation Exfoliating Body Wash innehåller. Den innehåller bl.a ekologiska extrakt av järnört, lime och trollhassel samt lime- och citrongräsolja.  
Jag köpte denna i den tyska webshopen BioNaturel för 5,65 euro för 150 ml, men vill man köpa den i Sverige så finns den bl.a hos webshopen Ren Skönhet för 98 kr. 

Bäst: Lämnar huden supermjuk. Frisk limedoft som piggar upp, passar jättebra i en peeling! Bra pris! 
Sämst: Lite kantiga, riviga korn. Jag är mer ute efter runda jojobakorn, de känns skonsammare mot huden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar