torsdag 25 november 2010

Vårdande handcreme för vintertorra händer


Jag gillar Weledas Havtorn Hand Cream som har funnits ett tag, så det var väldigt spännande att testa deras lite nyare Pomegranate Regenerating Hand Cream. Och jag blev verkligen inte besviken. Den är lite krämigare och går inte in i huden lika fort som havtorn-handcremen, så den känns lite mera vårdande vilket passar bra för händerna nu i vinter. Tuben på bilden är en resestorlek på 10 ml, en tub på 50 ml kan man köpa hos bl.a Bodystore för 74 kr. 

Så här beskrivs handcremen på Weledas hemsida:
"En lyxig handcreme med rik kärnolja från granatäpple, hjälper huden att bibehålla sin mjukhet och samtidigt motverka ålderstecken. Granatäpple är rik på skyddande antioxidanter och oljans unika sammansättning stimulerar också hudens naturliga cellförnyelse. Tillsammans med naturliga växtextrakt såsom hirsextrakt och solrosbladsextrakt håller den dina händer naturligt mjuka och vackra hela dagen."
Innehåll: Vatten, sesamolja, glycerin, alkohol, fettsyreglycerid, sheasmör, solrosolja, stearinsyra, granatäppelkärnolja, hirsextrakt, stickmyrtenextrakt, solrosbladsextrakt, avocadoolja, olivolja, xanthan, äkta eteriska oljor. 


+ den underbara doften. Händerna håller sig mjuka, smidiga och väldoftande hela dagen om man smörjer regelbundet. Aluminiumtub som inte släpper in luft. 
- inget minus!

Betyg: Helt enkelt en toppenprodukt som får betyget 5 av 5 av mig! Nu har jag fått en ny favorit som ska få bo i min väska ett bra tag framöver...

2 kommentarer:

  1. Jag älskar Lavera Basis handkrämen men nu när det blivit kallare känns det som att den inte ger tillräckligt med fukt, så en fetare handkräm måste jag nog köpa, kanske blir det den här efter din recension. :)

    SvaraRadera
  2. Vill man även ge händerna lite massage så passar kroppsoljan i samma serie perfekt ihop med den här handcremen. Det är en underbar duo att smörja sig med innan man går och lägger sig...

    SvaraRadera