tisdag 1 november 2011

Ekologisk pappa

Min pappa är numera helt naturlig och ekologisk vad gäller hudvård, ingen Axe eller Dubbeldusch här inte... Han använder bl.a duschkräm från Weleda och Dr.Hauschka, smörjer sina händer med handkräm från Salviderm Naturligtvis och borstar gaddarna med Laveras fluortandkräm. Hans absoluta favoritprodukt är Dr.Hauschka Deodorant Fresh, för att den luktar så gott och inte lämnar några vita ränder på kläderna.  
Här kommer lite tips från Maryfly Organics på vad du kan skämma bort din pappa med. De är så generösa och erbjuder nu fraktfritt t.o.m 7 november!



Den helt suveräna Eko Tandborsten! Släng ut den vanliga plastgrunkan och använd istället denna mjuka, 100% komposterbara tandborste av rättvist odlad bambu. Äntligen en naturlig tandborste som fungerar!

Shaving Oil från Spiezia som kan användas både innan och efter rakning. Med en lyxig doft av bergamott, grapefrukt, cypress och frankincense. 

Är din pappa inte redan en fransk gentleman så kanske han i alla fall kan låtsas att han är det med Florascents eleganta parfym Monsieur Balode


Hårvax med bivax och mangosmör från John Masters Organics kan appliceras i både vått och torrt hår. Och har man spruckna nagelband passar den även bra till att få dem mjuka och fina igen. 


4 kommentarer:

  1. Hej!

    Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där det finns smycken för dig och accessoarer för ditt hem.

    Bland annat har vi ekologiska tvålar från Heyland & Whittle och lägst webbpris i Sverige på Kew Royal Botanic Garden's populära doftljus!

    Skäm bort dig själv i höstmörkret, eller varför inte vara ute i god tid med julklapparna?

    Välkommen!

    Vänliga hälsningar,
    www.missalicia.se

    PS. Just nu pågår en tävling på vår Facebooksida: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att din pappa bara kör med ekologiskt/naturligt numera :)
    Min pappa är tyvärr svårövertygad och anser mest att allting består av samma ingredienser, det är bara hutlösa priser på en massa och därför anser han att han gör riktiga klipp igenom att köpa de billigaste schampona och tvålarna han hittar på Willy´s och Lidl :(

    SvaraRadera
  3. Jag som är på jakt efter en deo till min gubbe. Han är ganska petig med doften och vill att den ska dofta ganska mycket som en herrdeo och inte för mycket grönsaker som han säger... ;-) Hur tycker du Hauschkas deo doftar och är den effektiv?Jag har gett honom rosenseriens deo, men han vill gärna ha mer doft...

    SvaraRadera
  4. Estelle: ja jag har tur som har en hel familj som lyssnar och gör som jag säger ;-)

    Malin: Hauschkas deo doftar så himla fräscht, typ citrus och salvia i en perfekt kombination! En lite manlig doft utan att bli för mycket så vi tjejer också kan använda den :) Min pappa tycker den är effektiv, men på mig håller den tyvärr inte riktigt hela dagen om jag rör på mig mycket och stressar...

    SvaraRadera