tisdag 29 november 2011

Bra tandkräm för växande tänder


Jag älskar ju Dr.Hauschkas Fortifying Mint Toothpaste. Men till barn blir den gärna för stark, då finns istället superhärliga Sensitive Orange Tooth Gel med god fruktig smak. Min syster använder den till sina småttingar som är 1 och 2 år, och hela familjen gillar den skarpt kan jag meddela. Den är precis som vuxentandkrämen helt fri från fluor och tensider, och innehåller bl.a renande trollhassel- apelsin- och rosenblomsvatten. Extrakt från havtornsbär hjälper också till att stärka tandköttet. En tandkräm som ska främja en sund flora i munnen och utan att barnen sväljer en massa farliga kemikalier som kan skada magen och tarmarna. 
50 ml kostar 46 kronor och finns i Dr.Hauschkas webbshop

Jag kan även passa på att berätta att Loveko äntligen fått in Ekotandborsten i barnformat! 


4 kommentarer:

  1. Min dotter som är två använder den och jag är supernöjd dessutom smakar den gott.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte alls om starka tandkrämer så denna låter som något för mig! :)

    SvaraRadera
  3. Mina barn ratar den och använder hellre tandkrämen för vuxna. Den här har en märklig bismak. De tycker att den smakar hostmedicin. Vi försökte i en vecka men till slut fick jag ge mig...

    SvaraRadera
  4. Vad synd att den inte gick hem hos er Edit. Själv tycker jag den smakar urgott, men smaken är ju alltid som baken... :)

    SvaraRadera