torsdag 10 november 2011

Fin torsdag på salongen


Jag hade en mycket trevlig förmiddag idag tillsammans med söta Anna som bloggar på Hemma hos Fru C. Efter en lång ansiktsmassage och rosig dagmejk med Dr.Hauschka var hon redo för hälsomässan i Älvsjö! Jag är helt överlycklig att jag äntligen får jobba med ett av världens bästa hudvårdsmärken, älskade Dr.Hauschka! Resten av dagen har jag spenderat med att plocka upp härliga godsaker inför Öppet Hus på onsdag, bl.a har vi tagit in årets fina julaskar
Jag lyckades tyvärr trilla av cykeln på väg hem och stukade armen, men det släpper förhoppningsvis fort så jag kan vara med och massera lite händer och mejka vackra ansikten nästa vecka!




9 kommentarer:

  1. Jag förstår dig fullständigt :-) Det är ju världens bästa hudvårdsmärke och mycket inspirerande att jobba med.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för igår, det var helt underbart!

    SvaraRadera
  3. Hoppas armen blir bättre snart...

    SvaraRadera
  4. Ja jag visste bestämt att jag ville jobba med Hauschka innan jag ens utbildade mig till hudterapeut :) Hoppas du också får en riktigt fin helg Katarina!

    Ja tack själv Anna, det var jättekul att få träffa dig! Hoppas det blir en härlig och riktigt solig semester.

    Tack snälla Malin, ja det gör väldans ont men det är hopp om livet :)

    SvaraRadera
  5. Nej men usch vad tråkigt med armen, hoppas verkligen inte att det är en allvarlig stukning! :(
    När jag stukade armen förra året tog det 1-2 månader innan det gick att använda den ok igen.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej, tänkte du som har bra koll på hud och hudproblem. jag har jättedålig hy, finnig och oren och det finns inget som hjälper, har köpt massa dyra produkter av "hudvårdare". tex md formulations och bioline mm. men ingen skillnad. har du nåt bra tips? är en väldigt stressig människa, har det något med finnarna att göra? jag använder till övriga kroppen och håret enbart naturliga produkter och äter nästan enbart naturligt och nyttigt. eller får man leva med det bara?

    SvaraRadera
  7. Nä men fy, trillade du av cykeln? Hoppas du läker snabbt och att värken går över.
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Tack för er omtanke :)
    Jag hade en himla tur i oturen, det blev bara en rejäl smäll och inget brutet eller någon spricka. Armen har läkt otroligt bra på bara några dagar, det är fortfarande stelt och ont men den går att använda!

    SvaraRadera
  9. Förlåt mitt sena svar till dig "Anonym", missade helt din kommentar. Finnig oren hy kan ha en mängd olika orsaker, stress är faktor nummer ett. Man kan äta hur nyttigt som helst och använda den bästa naturliga hudvården som finns, men har man inte balans och ro i kroppen och livet så kan huden lätt ta stryk av det. För stress slår ut mage/tarm, den "inre huden" och våra hormoner. Sen är det mycket stressande för huden med syntetiska produkter med mycket syror etc. Huden försvagas och torkas ut och fungerar då inte som den ska och det bildas lätt utslag och finnar.

    SvaraRadera