måndag 21 november 2011

Tävling: Vem vill du ska vinna Weledas Hållbarhetspris?

"Att verka för en hållbar utveckling, både socialt och miljömässigt, är en av Weledas starkaste drivkrafter. Varje dag vill vi känna att vi bidragit till att världen blivit en lite bättre plats. Vi vet att det finns många idéer för att skapa ett bättre liv och en bättre värld för oss alla. Därför har vi instiftat Weledastipendiet – för hållbar utveckling, ett stipendium för dig som har en idé eller ett projekt för hållbar utveckling, men saknar medlen att genomföra den."

För att uppmärksamma att detta fina stipendium finns håller jag nu i en tävling tillsammans med Weleda där du kan vinna ett set med uppiggande kroppsvårdande produkter. För att vara med i tävlingen vill jag att du väljer ut ett bidrag som du tycker ska tilldelas Weledas HållbarhetsprisSkriv här nedanför i kommentarsfältet, jag behöver ditt svar senast nu på torsdag 24 november. Vinnaren meddelas sedan här på bloggen. 
Setet med härlig hudvård som kan bli ditt består av Citrus Creamy Body Wash, Citrus Refreshing Bath, Havtorn Body Lotion, Havtorn Hand Cream och Sea Buckthorn Creamy Body Wash.


14 kommentarer:

  1. Jag tycker alla bidragen är bra, men jag tycker bidraget från "EKOxens förskola - Det EKOlogiska alternativet" borde vinna eftersom jag tycker att barnen bör få en så bra start i livet som möjligt <3

    SvaraRadera
  2. Så många bra bidrag! Det var väldigt svårt att välja men jag tycker att "Kids helping kids" borde vinna eftersom att jag tror att det skulle vara bra för svenska barn att vara med om något sånt och lära sig mer om hur barn i fattiga länder har det samtidigt som de hjälper någon annan och gör skillnad i den personens liv. En väldigt fin tanke helt enkelt :)

    SvaraRadera
  3. Det finns så många bra bidrag. Men mitt hjärta klappar för barnen och jag väljer att lägga min röst på Igelkottens stödgruppsverksamhet. Jag tycker att det är bra man startar upp stödgrupper för barn och ungdomar som har föräldrar med missbruksproblem samt eller pyskisk ohälsa så att inte barnen tar på sig skulden, som de så lätt annars gör. Det är viktigt för "alla barn" att de får känna sig älskade för den de är, samt att de får känna trygghet och tillit.

    SvaraRadera
  4. Att ett barn dör var sjätte minut i Somalia är fruktansvärt. Därför tycker jag att WELEDA-stipendiet ska gå till H.O.P.E som arbetar med att samla ihop pengar genom att sälja varor och arrangera olika evenemang för att få ihop pengar till olika biståndsprojekt som kan hjälpa de 10 miljoner människor som är i behov av mat och vatten. Jag kan inte föreställa mig den misären östafrikanerna går igenom varje dag och det enda ber om är det mest grundläggande en människa behöver, mat och vatten. Jag har själv börjat trycka tygkassar där jag tänkt mig att 10% av det jag tjänar ska gå till ett projekt som arbetar mot svälten i östra Afrika. Det är ett litet bidrag och förhoppningsvis är WELEDA ännu ett bidrag som kommer hjälpa dessa människor att överleva.

    SvaraRadera
  5. Jag röstar på TJEJZONENS BLOGG TJEJKRAFT.SE.

    Alltför många tjejer idag börjar hetsa varandra och sig själva med ideal som inte går att gå, då dom inte ser utanför photoshops magiska tricks.
    Det är tuffare att vara ung tjej idag jämfört med när jag själv var det. Frågor kring att vara sig själv och våga stå för den man är är vansinnigt viktigt, och inte bara bli dömd för sin utsida. Detta projektet är viktigt för varenda ung tjej i hela Sverige, och det finns inte så många sådana verksamheter i Sverige idag. Därför vill jag att dom ska vinna.
    Dom andra projekten är bra, men jag anser att många av dem redan finns i olika aspekter och andra föreningar, men ett forum för unga tjejer finns inte, där dom kan läsa om sånt som kan vara svårt att få svar på nån annanstans och bli peppade att stå upp för sig själv - och bara våga vara!

    victoriabang83@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Hoppsan, jag glömde att skriva in min mailadress: vera.stahl@gmail.com (Vera). Tack för att du påminde mig Victoria b!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag skulle vilja rösta på EKOxens förskola, tycker att det låter som en väldigt strålande idé med ett ekologiskt koncept till en förskola!

    Sedan undrade jag just lite om Wedelas produkter, jag tror att deras mandelserie skulle kunna passa mig utmärkt. Då jag är student och inte har så mycket pengar att spendera på hudvård vore dessa produkter bra. Har du någon egen erfarenhet av dem?

    Jag gillar din blogg skarpt! Har själv precis startat en ekologisk blogg som jag kämpar på med :)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att EKOxens förskola - Det EKOlogiska alternativet borde vinna. Barnen är ju trots allt vår framtid, och jag tror att det bästa sättet att förändra och förbättra vår värld är att lära de små - precis som EKOxens förskola gör. Mer sånna dagis!! (och skolor också för den delen)

    SvaraRadera
  9. När barn hjälper barn, känns lovande då jag själv arbetar inom skola och barnomsorgen.
    Barn har många känslor och tankar till andra barn och hur de lever. Det verkar vara mycket lärorikt.
    Må så gott.
    Inga-Lill

    SvaraRadera
  10. Många bidrag är bra, men fastnade speciellt för Reparativa Nätverk. Idéns sammanfattning:

    "Att hjälpa personer som lever eller tidigare har levt i hemlöshet att öka sin egenmakt genom att reparera sina egna nätverk som skulle fungera som stöd till återkomsten till konventionella samhället."

    Min egen sammanfattning är att alla är värda en andra chans. Det kan lätt gå åt skogen, men utan hjälp att komma tillbaka är chansen minimal. Många människor besitter stora resurser och har erfarenheter av livets skuggsida. Genom stöttning till ett bättre leverne så kommer möjligheten att själv en gång finnas till för andra.

    Hälsningar Caroline
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. H.O.P.E är det bidrag som får min röst.
    Så många människor i behov av mat och vatten på Afrikas horn. 10 miljoner människor! Helt ofattbart =(

    Mvh Annelie, a.e.m-49@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Hope får även min röst, det fanns många fina bidrag men det primära måste ändå vara att kunna hjälpa till med de mest balsala behoven en människa kan ha!

    Med vänlig hälsning, Elin Johansson
    Elin_yippie@yahoo.se

    SvaraRadera
  13. "basala" såklart :)

    SvaraRadera
  14. Jag har inga barn själv men barn betyder mycket för mitt hjärta och därför vill jag lägga min röst på H.O.P.E. Barn i förskole ålder förstår att andra barn i fattiga länder har det svårt att få maten att räcka till och få rent vatten och det viktigaste vi vuxna runt omkring alla barn lär barnen att vi kan agera och påverka hur världen ser ut genom att ge bidrag och inte blunda för de fattigaste verklighet.
    Jag vet att barn mår bra av att ge en slant till någon som har det sämre för att hjälpa andra finns som ett bas tänkande hos alla barn. Ge hopp och framtid till alla barn världen över.

    nettan.klar@gmail.com
    anette carlsson

    SvaraRadera