lördag 19 november 2011

Bästaste tandborsten!


Tack söta, underbara Jenny Jahn på Loveko för att du valt att ta in den bästa tandborste jag någonsin använt, och även distribuerar den över hela Europa! Jag är bara en i raden av en massa ekobloggare som nu hyllar denna geniala uppfinning som gör att man med gott samvete kan borsta sina gaddar utan att läcka ut en massa farliga plaster i munnen och miljön. 
Eko Tandborsten är gjord i pandasäker bambu, och med strån av bambukolsfibrer. Den är underbart mjuk utan att för den skull kännas mesig, toppen på stråna är så pass tunna att de lätt kommer mellan tänderna och gör rent som tandtråd. Den känns också jätteskön mot tandköttet utan att vara det minsta aggressiv som många vanliga tandborstar. Mina tänder har aldrig känts så perfekt rengjorda som nu. I början kändes det lite ovant med en så pass tunn borste för jag är van vid tjocka Jordan-tandborstar, men det vande jag mig snabbt vid. 
Om du inte vet vad du ska ge till familj och vänner i julklapp så kan jag varmt rekommendera Eko Tandborsten! Du köper den hos bl.a Loveko och Maryfly Organics


2 kommentarer:

  1. Har köpt tandborsten men inte provat den än ska bli jätte spännande

    SvaraRadera
  2. Ja du kommer inte bli besviken, det kan jag lova :)

    SvaraRadera