onsdag 16 november 2011

Dr.Hauschka Soothing Mask


"Vår hud omsluter och skyddar oss. Efter en lång dag eller en krävande arbetsvecka förtjänar den känsliga huden extra omvårdnad. Dr.Hauschka Soothing Mask stärker den känsliga huden med tendens till irritationer och rodnad och hjälper den bevara sin fukt. Huden blir lugn och slät – och dess skyddande funktion kan fungera som avsett. "

Soothing Mask är senaste tillskottet bland Dr.Hauschkas fina och intensivt vårdande ansiktsmasker. Den sägs ska lugna och balansera en känslig hy och innehåller bl.a kokosolja, sheasmör, bivax och macadamianötolja och kamomillextrakt. Trollhasselhydrolat är ingrediens nummer två i denna mask och det är ett vatten som är väldigt balanserande för huden och används traditionellt mot känslig och även oren hy. Kvittenfröextrakt använder Hauschka mycket och det pga. dess unika fuktbevarande effekt. 
Jag testade den här masken för första gången i somras då det var ganska fuktigt i luften, då kändes den lite för fet för min hud. Men nu säger det bara slurp så suger huden upp allting rätt så fort. Den är riktigt tjock och krämig och har man inte alltför stora problem med torrhet så är den också mycket dryg. Precis som med alla Hauschkas masker så är doften ljuvlig, om man gillar deras dofter vill säga som ju är rätt så unika, men som jag i alla fall älskar. Nu har inte min hud varit så väldigt känslig den senaste tiden, men det här är en riktigt bra vintermask som ger min hud en fukt- och fettboost som den kan behöva ibland. Huden känns lugn, mjuk och behaglig efteråt. 

Bäst: Prisvärd, det behövs inte mycket för att täcka både ansikte och hals. Gör allt det en bra krämmask ska göra. Och sen doften, den gör mig faktiskt hela mig avslappnad.  
Sämst: Skulle vara priset då, men jag betalar gärna för en produkt som fungerar än något billigt som inte ger någon effekt alls...

Trollhassel, Hamamelis virginiana 

Du hittar Soothing Mask i Dr.Hauschkas webbshop där 30 ml kostar 332 kr. 


2 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag har i ca 3 veckor rengjort ansiktet med en blandning av olivolja och jojobaolja.
    Jag masserar in det i ca 5 min sedan så kör jag ocm metoden med varm tvättlapp när jag tar bort det.
    Tar först bort sminket med lite olivilja på fuktad bomullsrondell.
    Sedan smörjer jag im mig några droppar jojoba blandat med min aknekräm från moogoo.
    Första veckan så lugnade huden ner sig.
    Andra veckan så var det ganska bra för att vara min hy i alla fall, minskning av gammla aknen och blekning av röda gammla fläckar.
    Men nu efter tre veckor så börjar det ploppa upp nya finnar.
    Ska jag kämpa på och tro på en utrensning eller har du några förslag?
    Jag använder en blandning av 1 del msm och 6 delar vatten som ansiktsvatten också.
    På morgonen har jag börjat nu att bara skölja ansiktet försiktigt med svalt vatten då den känns lite torrare nu när det är kallare.
    Sedan toner sedan kräm.
    Jag har testat med olivolja blandat med lite recinolja en gång i veckan men tror inte min hy gillar det.

    Jag blir tokig på min hy.
    Kanske jag måste minska på ocm och köra på vanlig tvätt emellan?
    Har Salviderm Naturligtvis ansiktstvätt hemma.

    Vänlig hälsning Eva.

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att jag har blandhy men mer åt det torra strama hållet och lite småkänslig.

    /Eva.

    SvaraRadera