måndag 7 november 2011

Nyfiken på Valleberga Örtprodukter

Jag har kikat på dessa fina flaskor många gånger hos Iris Hantverk i Stockholm. Sortimentet från Valleberga Örtprodukter verkar rätt så stort med produkter för ansikte, kropp, hår, bad och barn och doftar av bl.a lavendel, rosmarin, havtorn och citronmynta. Jag blir lite extra nyfiken på att testa produkterna med doft av ros, som Rosenblom ansiktsvatten och Nyponros ansiktsolja just för att jag är helt tokig i den doften. Läppceraten verkar också riktigt härliga. 
Företaget startades av Carina Bodelsen Lönn i Valleberga på Österlen i slutet av 70-talet, men huserar numera i Bergkvara som är en liten kustby mellan Kalmar och Karlskrona. Jag gillar att det finns såna här mindre hudvårdsföretag lite här och var i Sverige, det är något jag själv skulle kunna tänka mig att pyssla med någon gång i framtiden.

Någon som redan testat det här märket?




2 kommentarer:

  1. Hei, jeg har fått periorial dermatitt, og skal derfor begynne med probiotika for å få orden på mage/tarmen.. Har nemlig ganske oppblåst og løs mage for tiden, og det (i tillegg til at jeg spiser mye melkeprodukter) kan ha noe med hvorfor jeg har fått dette hudproblemet.. Skal derfor kutte ut alt av melkeprodukter og kjøpe probiotika.. Men lurte på hvilken type jeg skal velge? Har lest litt og funnet ut at probiozym er et veldig bra produkt, men det er visst probiotika Udos Choice Super 8 også..!? Har du noen tips til hva jeg bør velge? Håper du kan hjelpe meg!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har tyvärr lite dåligt med tid att hinna svara på hudvårdsfrågor just nu med nytt jobb och eget företag, men senast imorgon kväll ska du få svar på din fråga :)
    /Ellinor

    SvaraRadera