tisdag 4 januari 2011

Vanilj & Apelsindoftande duschgelé från i+m


Ibland lyckas jag slita mig från mina härliga Weleda-duschkrämer och prova något nytt att ha på badkarskanten. Jag har redan ett ansiktsvatten från i+m Naturkosmetik som jag tycker mycket om, så jag valde att testa i+m Body Relax Shower Gel Orange Vanilla. Body Relax-serien är lyxig kroppsvård där doften av ekologisk äkta, fin vanilj möter fruktig apelsin. Duschgelén innehåller återfettande ekologisk jojobaolja och näringsrik morotsolja, och milda sockertensider rengör försiktigt huden. 

 
Bäst: Doftar härligt av vanilj och apelsin, en jättebra kombination! Löddrar bra, fin att använda som bubbelbad. Praktisk pump. Huden känns mjuk och len efter dusch. 
Sämst: Jag är en duschkrämstjej som älskar att smörja huden med ett krämigt lödder i duschen. Det känns lite för "tunt" för min hud med en duschgelé som inte innehåller väldigt mycket olja (som Weledas duschkrämer där sesamolja kommer som andra ingrediens).  
Som dusch kommer jag nog inte använda den igen, men gärna som bubbelbad! Tycker man om just duschgeléer så bör man prova denna. Den underbara doften får mig att vilja testa resten av produkterna i den här serien. 

3 kommentarer:

  1. Vanlij och apelsin i kombination låter helt UNDERBART!!!

    Får bli något att skriva upp på listan över tips för kommande köp.

    SvaraRadera
  2. Har testat body lotion i samma serie och den var riktigt bra. Måste nog hålla med om att jag föredrar krämer a la Weleda i duschen. Önskar bara att dom fanns i fler dofter. Jag har ingen absolut favorit. Nu står en minitub med citrus i duschen och den är härligt fräsch, men jag varierar gärna med lite mer sött som vanilj och kokos.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar den kombon - så det borde vara en duschkräm i min smak!

    SvaraRadera