onsdag 26 januari 2011

Annorlunda nyhet från Maria Åkerberg

Peeling vet vi ju alla är bra för huden emellanåt för att få bort lite döda hudceller. Nu har Maria Åkerberg (Dermanord) tagit fram en fiffig produkt för att peela hårbotten! Scalp Scrub Intensive är lämpad för alla typer av hårbottnar och peelar milt med hjälp av runda små jojobakorn och mjölksyra från sockerbetor. Myntaolja verkar lätt kylande och desinficerande. 

Det här är nog en produkt värd att prova för de som har problem med torr, kliande hårbotten eller en hårbotten som producerar för mycket fett, och sen efterbehandla med en hårolja, t.ex med Dermanord Specials for Hair eller Dr.Hauschka Neem Hårolja. 

5 kommentarer:

  1. Oh, i need it really! Det borde jag testa? Jag använder schampot zing & sage från John Masters Organics som dämpar det ordentligt, och det har blivit mindre - men inte helt borta än. Nu har jag bara testat i 2 veckor än.

    SvaraRadera
  2. Ja den tycker jag du ska prova, det kan vara kul och höra vad du tycker om den och ifall den hjälper mot dina hårbottenproblem.

    SvaraRadera
  3. Vilken spännande produkt! Men jag blir samtidigt lite konfunderad eftersom huden i hårbotten är så himla tunn?

    SvaraRadera
  4. Precis som med all peeling är det nog viktigt att man inte överanvänder den, och följer produktrekommendationen.

    SvaraRadera
  5. Oj, annorlunda nyhet! Och ja huden i hårbotten är lika tunn som ögonlocken. Spännande att höra om någon testat! Kram

    SvaraRadera