torsdag 13 januari 2011

Min handkrämssamling

Innan jag gick över helt till att använda ren naturkosmetik för cirka 4 år sedan så hade jag alltid stora problem med mina händer på vintern. Jag smörjde och smörjde men huden var alltid snustorr och det kliade och jag fick sprickor som blödde. Men idag mår mina händer så bra på vintern, de är mjuka och smidiga och känns aldrig torra. Jag är alltid väldigt noga med att smörja händerna efter varje tvätt, och jag har alltid flera handkrämer på gång samtidigt. Det är alltid bra att ha en i badrummet, en vid sängen och en i väskan. De här använder jag just nu!

Hermione Hand & Body Cream Rosmarin & Citron: smart vakuumförpackning som pumpar ut precis rätt mängd som behövs för att smörja båda händerna. Mild, god doft och konsistensen är fluffig och mjuk. Den är vattenfri och innehåller mycket aloevera som tillför en massa fukt. Tar en liten stund att massera in, men har man fuktat händerna med lite vatten innan så går den in fortare. Min favorit innan läggdags!

Lavera Body Spa Orange Feeling Hand Cream: doftar underbart av söt apelsin, jag går alltid omkring och sniffar på händerna efter jag smörjt med denna! Går in fort i huden, perfekt att ha med sig i väskan under dagen. 

Natures Paradise Lavender Hand Cream: en 100% ekologisk handkräm för den sanna lavendelälskaren! Känns väldigt närande för händerna och jag gillar verkligen den örtiga lavendeldoften. 

Logona Daily Care Aloe Verbena Hand Cream: håller huden fuktmätttad länge tack vare aloeveran. En mycket prisvärd handkräm med en söt och mild doft. 


1 kommentar: