torsdag 20 januari 2011

Härlig foundation från Nvey Eco!


Foundation är ett jätteviktigt skydd mot allt det som huden utsätts för dagligen. Solens strålar, torr inomhusluft, luftföroreningar och all den strålning vi utsätts för hela tiden från datorer och alla andra tekniska prylar innebär en stor påfrestning för den tunna, känsliga ansiktshuden. Jag rekommenderar alla att investera i en riktigt bra foundation, man som kvinna, gammal som ung, det är ett ovärderligt skydd! 

Jag brukar växla mellan Dr.Hauschka Translucent Make-up och Nvey Eco Organic Moisturizing Fluid Foundation. Den finns i sex nyanser, jag har den ljusaste nu på vintern, det är nummer 510 som passar oss riktigt ljushyade med gula undertoner. Det här är en foundation som är fullproppad med fina ekologiska oljor av bl.a lugnande mandel och läkande ringblomma och är doftsatt med äkta rosolja. 

INCI: Purified Water, Glyceryl Stearate [Vegetable Emulsifier], Glycerin [Vegetable Glycerine], Prunus Amygdalus Dulcis [Sweet Almond Oil], Cetearyl Alcohol [Coconut Derived Emulsifier], Calendula Officinalis [Calendula Oil], Panthenol [Vitamin B5], Tocopheryl Acetate [Vitamin E Acetate], Origanum Vulgare [Wild Marjoram] Extract, Thymus Vulgaris [Thyme] Extract, Cinnamomum Zeylanicum [Cinnamon Bark] Extract, Rosmarinus Officinalis [Rosemary] Extract, Lavandula Angustifolia [Lavender Flower] Extract, Hydrastis Canadensis [Golden Seal Root] Extract, Anthemis Nobilis [Chamomile] Extract, Cucumis Sativus [Cucumber] Extract, Lonicera Caprifolium [Honeysuckle] Extract, Rosa Centifolia Extract [Rose Absolute]. May Contain: [+/-] CI 77019, [Mica], CI 77491, CI 77492, CI 77499, CI 77007, CI77891.

+ Älskar den milda doften av äkta rosor. Ger rikligt med fukt utan att göra huden fet. Snygg, praktisk vakuumförpackning. Täcker bra och håller hela dagen. 
- Ibland kan jag tycka att den går in lite för fort i huden om jag är lite småtorr, men ser jag bara till att grunda med olja under så går det genast mycket bättre!

Betyg: Toppbetyget 5 av 5! En underbar foundation som jag definitivt kommer att köpa igen!

6 kommentarer:

  1. Kul med en recension av av denna foundation också! Du rekommenderar ofta denna till dina läsare med olika hudproblem. Är Nvey Ecos bättre än Dr Hauschka ur det perspektivet?

    Ha det bra!

    /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag rekommenderar oftast denna då den är mera täckande än Hauschkas, och det är den "looken" de flesta faktiskt vill ha. Nvey Ecos innehåller även många örter som specifikt lämpar sig till känslig, reaktiv hud som t.ex lavendel, kamomill och ringblomsolja.

    SvaraRadera
  3. Jaha! Jag är väldigt sugen på att testa den! Synd med priset bara. Får nog bli Dr H för min del nästa gång. Använder mycket minderalfoundation (Lily Lolo och ibland Tikei) men jag tror att min hud skulle må bra av ett mer fuktgivande alternativ också. Jag är dock inte ute efter en heltäckande look utan mest jämna ut hudtonen i mitten av ansiktet.

    SvaraRadera
  4. Ja Hauschkas är perfekt om man bara vill jämna ut hudtonen lite!

    SvaraRadera
  5. Jag har precis övergått till nvey eco från Ids:mineralfoundation (som jag trodde var "naturlig") och jag kan varmt rekomendera den trots priset,man behöver inte så mycket så den varar nog ett tag och det fina e att jag VET att den e bra OCH naturlig för min hy. Köp den. :))) Kram Elisabeth B

    SvaraRadera
  6. Ida (yellowfungus@live.se)26 oktober 2011 kl. 10:07

    Jag har köpt den, i samma nyans, men färgen passar inte mig. Bara några få pumpar använda, någon som skulle vilja köpa till ett reducerat pris?

    SvaraRadera