måndag 6 september 2010

Det går lika bra med selleri...


Ibland kan jag känna att jag vill gå helt back to basics vad gäller krämer och oljor och bara använda mig av det som finns i skafferiet och kylskåpet. Just nu är jag  inne i en sån period då jag använder endast olivolja till att smörja kroppen efter dusch och bad. Olivoljan är en fantastisk olja med bra stabila fetter, och passar ju utmärkt inte bara till matlagning utan även för den dagliga skönhetsvården. När jag har duschat så låter jag bli att torka kroppen, för har man vatten kvar på huden så hjälper det till att slussa in oljan. Efter en stunds mjuk massage så är man len som en bebisrumpa!

Olivoljan är en olja som jag tycker lätt glöms bort i hudvårdssammanhang. Visst, den doftar inte så exotiskt och förförande och kommer inte alltid i en snygg förpackning. Men den innehåller allt det där goda som huden vill ha, en halvfet olja som binder fukten i huden och tillför massor med nyttiga vitaminer!

Köp alltid en kallpressad, ekologisk olivolja, det är det bästa för huden.

3 kommentarer:

  1. Blev riktigt sugen på att testa nu :)

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag absolut att du ska göra, man blir såå len och sen är det ju även bra för plånboken:)
    Jag var in och kikade på din blogg, jättefin!

    SvaraRadera