torsdag 9 september 2010

Bra bok om aromaterapi


Det här är en jättebra liten bok för dig som är nybörjare och vill veta grunderna inom aromaterapi. Den heter Aromaterapi- eteriska oljor för välbefinnande, och är skriven av Anna Salvesen och Finn Andersen (Artaromaförlaget). Den tar upp de vanligaste eteriska oljorna, hur man ska använda dem, men även lite info om aromaterapins historia och hur man framställer olika oljor. Jättefint exemplar att ha i bokhyllan, och ett bra presenttips till vem som helst!

2 kommentarer:

  1. Vackert omslag som skulle göra sig fint i min samling.
    Jag märker att du verkar vara ett lika stort fan av Hauschkaprodukter som jag är. Kul tycker jag.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är Hauschka härliga produkter! Jag är speciellt förtjust i deras smink...Sen så är det ju ett företag med otroligt fina värderingar, de gör en sån fin insats för omvärlden med sina fairtrade-odlingar. Skulle jättegärna vilja besöka deras egna trädgårdar och fabriken i Eckwälden.
    En fin och trevlig helg önskar jag dig också!
    /Ellinor

    SvaraRadera