lördag 17 december 2011

Smarta Julklappar


Det är tragiskt att se hur folk springer omkring på stan som skållade råttor just nu bara för att man ju "måste" handla julklappar. Köpa för köpandets skull. Så går ekonomin upp i en stadig kurva, för minska får den ju absolut inte göra! År efter år slår vi nya rekord i att handla meningslösa klappar som ingen egentligen vill ha. 
Men det finns ju faktiskt vettiga julklappar som man blir glad av, som man kan ha gott samvete av att ge bort och som är superkul att få. Förutom att stödja välgörande ändamål och verka för en bättre, snällare och rättvisare värld så kan man ju också visa extra omtanke om dem som står en närmast. Och vad är mera underbart än att få en upplevelse i julklapp? Det blir alltmer populärt, och jag hoppas hoppas att fler och fler väljer denna form av gåvor istället för att bara bygga på prylberget som vi snart begravs under. Eller satsa på förbrukningsvaror eller nåt man kan mumsa i sig! I år önskar jag mig bara goda chokladpraliner och en stor flaska cognac, så jag kan göra min älskade tiramisù varenda helg!
Smartbox tycker jag är fantastiskt, där man kan välja och vraka mellan en massa olika upplevelseboxar, och bland de populäraste är just spa och hudvårdsupplevelser. På Riddarkliniken där jag jobbar har vi den stora äran att få vara med i hela tre boxar just nu (ibland flera, det kommer en massa nya teman hela tiden). Vi är faktiskt unika i hela Stockholm genom att vi är den enda helt ekologiska hudvårdssalongen som är med i Smartbox. Så vill du få en behandling av mig i julklapp så är det faktiskt möjligt! Jag passar på att promota mig själv och gänget på salongen lite ;-) Här är våra boxar:
Kropp och själ 
Wellness 
Wellness för två 
En annan helt ljuvlig ekologisk salong är Oasen i Västerås, jag bara måste tipsa om dem. De ligger så fint längs med Svartån nedanför den vackra Domkyrkan, i en gammal tvätt- och bakstuga från 1700-talet. Kan det bli mer romantiskt? Där kan man njuta av aromamassage i alla dess former. 


Smartbox finns på Akademibokhandeln och Åhléns, och de går även att köpa via Smartbox hemsida. Här hittas återförsäljare i hela vårt avlånga land.  
Hoppas ni alla får en God, miljövänlig och hållbar Jul!

5 kommentarer:

  1. Jag fick en sån för något år sedan, då fanns ni tyvärr inte med. Var "tvungen" att gå och äta på enr restaurang jag inte ens tycker om. ;P
    Synd att det inte var nu jag fick den, med andra ord...

    En jobbfråga, om det är ok att fråga i den här bloggen? Är det OK att ha "sparat" håret hur länge som helst (eller ja, mer än ett halvår åtminstone...) om man ska vaxa det? Kan det vara för långt för vaxning?
    Tänkte boka tid på Riddarkliniken men känner mig väldigt...långhårig. På fel ställen...

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Jag har köpt presentkort på Saluhallen i Göteborg till mina mat- och matlagningsälskande föräldrar, så att de verkligen kan unna sig att gå dit och handla alla möjliga läckerheter.

    SvaraRadera
  3. Hej Michaela!
    Absolut kan du spara håret så det är riktigt långt, då är det mycket lättare att verkligen få bort ALLT hår. Man brukar säga att det ska vara allra minst 1/2 cm för att kunna vaxa. Är håren för korta kan det vara jättesvårt att få bort. Du är så välkommen till salongen :)

    God Jul!

    SvaraRadera
  4. Ja presentkort i alla dess former är ju underbart, och speciellt att få en upplevelse!

    SvaraRadera
  5. Mycket bra tips! Underbart att både ge och få presenter - med hänsyn till vår värld! :0)

    SvaraRadera