lördag 31 december 2011

Nyårsmejken


Jag har ju officiellt en bloggpaus just nu till på måndag, men för att ni inte helt ska tröttna på att läsa min blogg så bjuder jag på min enkla nyårsmejk! Urgulliga Hannah och jag gjorde lite byteshandel, hon fick min 100% Pure Healthy Skin Foundation With Super Fruits som jag inte riktigt kom överens med, och jag fick Dr.Hauschkas snygga palett med ögonskuggor från vårens makeupkollektion Lavender Dreams. Med den kan man lägga riktigt snygg ögonmejk utan att anstränga sig alls (som med alla hauschkas skuggor förresten). Men som alltid lyckas jag kladda lite överallt med mascara! 
Paletten innehåller fyra lätt skimrande skuggor (glömde såklart fota den, hm), en krämig beige-vit, ljuslila, en mörkare lila och en lite kallare mörkbrun. Jag använde den mörklila över hela ögonlocket och sen lite av den bruna ute i kanterna. Normalt sett är jag inget fan av skimrande skuggor, för det blir oftast bara skimmersoppa av det hela på mina ögonlock. Men Hauschka lyckas ju alltid med det dom gör, och skimret i dessa skuggor är i precis lagom mängd för att även lilla jag ska kunna använda dem och tycka att det blir snyggt!
Foundation: Dr.Hauschka Translucent Make-up nr.00 i mitten av ansiktet. Min näsa är så torr och flagig just nu, men denna foundation förvärrar i alla fall inte det problemet.
Rouge: Nvey Eco nr.955 warm pink
Bryn: Nvey Ecos ögonskugga nr.155
Läppar: Dr.Hauschka Lip Gloss Rose blandat med ett äldre rosa läppglans/läppstift från Stone colours collection (2008). Det kommer jag sakna himla mycket när det är helt slut, så krämigt och fint är det, och pigmentrikt.
Fransar: Dr.Hauschkas bruna basmascara, min favvo. Har bara applicerat på övre fransarna. Och så en tunn rand med Dr.Hauschkas bruna kajalpenna till mitten av ögat. 

Hoppas ni alla får en underbar fin Nyårskväll!


5 kommentarer:

  1. Gott Nytt År söta Ellinor.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År önskar jag dig med Estela, ha en riktigt fin kväll :)

    *Kramar*

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År! hoppas du haft en rolig ledighet! Jättefin makeup! Bra med byteshandel. ;-)

    SvaraRadera
  4. Du är super fin <3
    Önskar dig ett underbart 2012!
    Massor med kramar Gabriela

    SvaraRadera
  5. Alltså, du är ju så himla vacker! Din hy är strålande fin och make-upen klär dig väl :)

    God fortsättning!

    SvaraRadera