torsdag 15 september 2011

Två pudriga favoriter

Solpuder och rouge tillsammans tycker jag alltid är en hit, året om. Nvey Eco's fantastiska rouge Warm Pink nr.955  har jag upptäckt gifter sig perfekt med Terre d'Ocs Bronzing Powder nr.803 Soleil Ardent Sahel, med sin varma och mustiga terracottanyans. 

Den nya formulan på rouget ger samma finfina resultat som alltid, men jag tycker det är lite mera sparsamt pigmenterat nu. Vilket bara känns positivt, så slipper man se ut som en clown om man råkat ta för mycket! Solpudret har en gnutta skimmer i sig, men på huden tycker jag resultatet ser matt ut. Det gillar jag, jag har svårt för väldigt skimrande makeup eftersom det kan ge ett väldigt "sminkat" uttryck. Både solpudret och rouget är väldigt dryga, så de är väl värda sina relativt höga prislappar. På bilden ser det ut som om jag bara duttat lite, men jag kan garantera att de är väl använda! Solpudret kommer jag använda hela vintern, för att minnas solens varma strålar på mina kinder 

7 kommentarer:

  1. Så fina! Tycker också att solpuder är ett måste, även på vintern. Det blev South Beach till slut, förresten! :)

    SvaraRadera
  2. Blekfis som jag är skulle jag också behöva införskaffa ett solpuder. ;)
    Brukar du lägga på solpudret först eller rouget, eller blandar du dem med varandra?

    SvaraRadera
  3. Skulle du vilja beskriva hur man bäst masserar in en ansiktsolja?

    Kram/Dorthe

    SvaraRadera
  4. Elisabeth: Jag brukar först ha på solpudret, med fokus på kinder men även lite i panna, på tinningar, näsa och haka. Sen avslutar jag med rouget, och då bara på kinderna :)

    SvaraRadera
  5. Dorthe: Först och främst är det viktigt att ansiktet är väl återfuktat med ansiktsvatten, för då går oljan in mycket fortare i huden. Ta några droppar i händerna (ta hellre för lite än för mycket, ta bara lite mer sen om huden inte känns mättad). Värm oljan mellan handflatorna, jag brukar alltid börja med att "pressa" in den lite lätt i ansiktet och sen massera lite lätt utan att dra i huden. Massera gärna lite uppåt för att stimulera cirkulationen, avsluta massagen med att dra fingertopparna lätt, lätt från mitten av ansiktet och nedåt halsen för att följa lymfan som går nedåt och utåt i ansiktet, detta för att undvika svullnad i vävnaderna. Den bästa massagen är den som görs varsamt och med lätta händer, när man berör ansiktet på det här sättet händer något speciellt i kroppen. Andas djupt och verkligen "känn" på huden, jag lovar det är som meditation!

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du för svaret. Du är en pärla!!! :).

    SvaraRadera
  7. Glömde ju skriva....Kram/Dorthe.

    SvaraRadera