onsdag 28 september 2011

Skimrande historia från Sante


Jag föll direkt för de superfina nyanserna i Santes Trioögonskugga nr.03 Rosewood. Lite snygg rosig beige och mjölkchoklad tänkte jag skulle passa perfekt till mina blå ögon. Och jag höll mina tummar för att skuggorna inte skulle vara för skimrande. Följer du min blogg så vet du nog vid det här laget att jag inte är något stort fan av glitter och skimmer i min makeup.  
På datorskärmen ser ju det mesta tyvärr mera smickrande ut än vad det gör i verkligheten... De här skuggorna måste höra till de mest skimrande jag någonsin provat. När jag försöker bygga på med mera färg så skimrar det bara ännu mera. Hjälp! Nej, denna trio hittar inte hem till min sminkväska igen.  
Det positiva med dessa skuggor är att de är lätta att applicera, håller relativt bra, och sen gillar jag förpackningen i matt, tung plast. Och ett stort plus för den härliga vanilj- och körsbärsdoften! Tänk vad lycklig jag skulle bli om de bara kunde dra ner på allt skimmer, då skulle jag kunna tänka mig att köpa dem igen för nyanserna är det definitivt inget fel på. 
Jag köpte denna trio hos Bionaturel, här hemma hittar du den t.ex hos Softskin

2 kommentarer:

  1. Den ser verkligen jätte fin ut! Precis i min smak! Men jag försöker precis som du att dra ner på allt skimmer, hade den varit matt eller bara lätt skimrande så hade jag definitivt slått till på en sån här :)

    SvaraRadera
  2. Lite, lite skimmer som i till exempel Dr.Hauschkas
    singelögonskuggor har jag inget emot. Men med så här mycket skimmer så framhävs inte mina ögon och det ser väldigt onaturligt ut.

    SvaraRadera