onsdag 21 september 2011

Två härliga läppbalsam att ha när kylan slår till


Brrr, snart är kylan här igen på riktigt... Och det märks varje år på mina läppar. Under sommaren smörjer jag kanske en gång om dagen, men på vintern blir det synd om mina stackars läppar som lätt torkar ut. Tur då att det finns så mycket smarrigt att smörja dem med.

Weleda Everon Lip Balm har jag använt i åratal, helt enkelt för att det funkar så bra. Det är tjockt, närande och läker spruckna läppar på nolltid. Jag älskar att det innehåller mycket bivax och både doftar och smakar honung och vanilj. Men det finns en liten sak jag inte gillar med Weledas läppbalsam. Tar jag för mycket blir det som kletigt klister på läpparna och det känns inte skönt. En ren bagatell egentligen, jag får koncentrera mig och inte köra 10 gånger fram och tillbaka med ceratet över läpparna helt enkelt!

Ett läppbalsam man kan smeta på hur mycket som helst av utan att det blir kletigt är Ganache for Lips supersmarriga läppbalsam med äkta choklad. De finns i en massa olika smakkombinationer, än så länge har jag bara testat Chocolate Mousse, men jag är jättenyfiken på smakerna Lemon Mousse och Hallonchoklad. Jag blev glatt överraskad första gången jag testade Ganache for Lips, jag tänkte att det här känns så lätt på läpparna att det kan aldrig ta hand om mitt vinterfnas. Men där hade jag fel! Det återfettar faktiskt riktigt bra. Och jag tycker att det ger snygg färg till läpparna.

Har du någon höst- och vinterfavorit till läpparna?


5 kommentarer:

  1. Weledas läppbalsam är min absoluta favorit, blir tyvärr alltid besviken när jag testar något annat läppbalsam och ångrar att jag inte köpte weledas igen!
    Men men...nyfiken på andra märken är man ju alltid och gräset är ju alltid grönare.....

    SvaraRadera
  2. En favorit som hängt med mig länge är Melvitas läppbalsam men jag har också blivit väldigt förtjust i Crazy Rumors läppbalsam som doftar väldigt gott och återfuktar bra.

    SvaraRadera
  3. Jag är på jakt efter det perfekta läppbalsamet. Ska nog prova Weledas. :)

    SvaraRadera
  4. Åh, läppbalsamen från Ganache For Lips verkar ju bara vara SÅ härliga! :)

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid andvänt Weledas läppbalsam, har en just nu, men är ändå nyfiken på 100% pures. Men som vanligt återvänder jag alltid till Weledas. :)

    SvaraRadera