lördag 3 september 2011

Räddaren i nöden för torr & fnasig hud


Vitamine Face & Body Cream Warm Vanilla från Nea of Sweden är en ekologisk, vattenfri salva som har räddat mina fötter från att förvandlas till totalt fnöske den här sommaren. Jag får alltid hemskt torra fötter när jag går i öppna skor och utan strumpor, och då behöver jag smörja i princip varenda dag för att de ska lyckas förbli mjuka och lena. Att massera fötterna med den här ljuvligt doftande salvan är en ren fröjd för både huden och sinnet, jag älskar hudvårdsprodukter som doftar av den äkta, söta och mjuka vaniljen... Jag gillar den också som närande handkräm till natten. Den är mycket dryg, jag blandar alltid en liten, liten klick med lite vatten så går den fortare in i huden. Myskräm!

En burk på 20 ml kostar 139 kr hos Bodystore. Den finns även i Nea of Swedens webbshop för 149 kr. 

Inci/Ingr: Butyrospermum parkii (sheasmör), magnifera Indica l (mangosmör), carthamus tinctorius (tistelolja), persea gratissima (avocadoolja), squalane (squalane), glycerine (glycerin), cera alba (bivax), morotsextrakt i jojobaolja (daucus carrota sativa root extract, simmondsia chinensis), rosmarinus officinalis caprylic triglyceride (rosmarin antioxidant), vanilla planifolia (naturligt vaniljolja), citrus reticulata (mandarinolja), lavandula angustifolia (lavendelolja), #eugenol, #limonene, #geraniol, #linalool, #citral, #citronellal # = naturliga ämnen som finns i eteriska oljor




4 kommentarer:

  1. Hej sötnos,
    Nu var det ett tag sedan jag var inne här. Ser att du firat ett år på bloggen och vill ju förstås säga grattis! Önskar dig en härlig helg!
    Massvis med kramar till dig <3

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Gabriela :)
    Hoppas du också får en fortsatt fin helg med massor av sol!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Har inte testat denna, men däremot Trädgårds Apotekets Hand & Fotkräm. Jag har den med Lavendel och Kamomill. Den är helt underbar och doften är magisk!

    Kram/Dorthe

    SvaraRadera
  4. Den låter härlig, Dorthe:)
    Jag får själv snart prov på deras hand & fotkräm med magnolia & rosengeranium, den ska det bli riktigt spännande och få testa. Får se om den rår på mina fnasiga fötter!

    SvaraRadera