måndag 26 september 2011

En kokos & koladröm...

Om du gillar att dofta som en gräddkola så är nog Coconut Dream Bodylotion från Lavera den perfekta produkten! Jag doftar gärna som en karamell, speciellt när doften kommer från en kräm som återfuktar och mjukgör riktigt bra som denna. Kokos möter vaniljkola, precis så doftar den. Och doften sitter i ett bra tag. Konsistensen är lite halvfet, och går relativt snabbt in i huden. Jättebra om man vill kunna klä på sig direkt efter. Ett stort plus får den här krämen för sitt pris, för precis som alla Laveras produkter så är den riktigt prisvärd. Lavera bevisar gång på gång att det går att få väldigt bra naturlig hudvård utan att bränna hål i plånboken.

Bäst: Doften och den mjukgörande effekten. Och priset såklart! Det här är en bodylotion jag gärna köper igen.

Sämst: Laveras förpackningar är väl inte de mest glamourösa direkt...


Jag köpte min tub hos tyska Bionaturel för 6.95 euro, men du hittar den även i Laveras svenska webbshop.

5 kommentarer:

  1. Jag skulle älska att dofta som en gräddkola. ;) Jag beställde faktiskt en tub av den här body lotionen igår, känns extra roligt att få hem den nu när jag vet att den är bra.

    SvaraRadera
  2. Jag har använt duschcremen i samma doft och jag gillar också att dofta gräddkola.. ;-)

    SvaraRadera
  3. Har den någon typiskt Lavera-doftunderton? Du vet lite apelsin sådär. Själv älskar jag deras doft men min sambo avskyr den. Han skulle däremot älska doften av gräddkola! Har tom karamellarom som jag brukar blanda i olja och duschkräm bl a.

    SvaraRadera
  4. Nej jag tycker inte den har någon underton, man doftar kokos och kola helt enkelt :)

    SvaraRadera
  5. Måste gå o sniffa ordentligt på Gröna boden här i Göteborg.

    SvaraRadera