fredag 22 juli 2011

Mina Makeupfavoriter


Jag blev nyligen taggad av Annika att svara på 15 frågor om makeup. Jättekul! Häng gärna med du också och skriv i kommentarsfältet om dina makeupfavoriter. 
Här kommer mina svar:

1. Vilken är din nuvarande favoritfoundation?
Jag har två favoriter, den ena är Moisture Rich Fluid Foundation från Nvey Eco som är ganska täckande, och den andra är Translucent Make-Up från Dr.Hauschka som ger ett skirare resultat. Båda tycker jag är lika underbara!
2. Favoritconcealer?
Erase Corrector från Nvey Eco.
3.  Din åsikt om lösögonfransar?
Snyggt på fest om de inte är överdrivet stora. Har själv aldrig testat, men gör det mer än gärna när det kommer ett miljö- och hudvänligt lim!
4. Slänger du din maskara efter tre månader?
Nej faktiskt inte. Shame on me. Jag brukar använda den tills den torkar, vilket tar ca 4-5 månader för mig. Men jag delar aldrig mascara med någon annan och jag är noga med att bara applicera på rena ögonfransar.
5. Vilken är din favoritmaskara?
Dr.Hauschkas ”vanliga” mörkbruna mascara, den håller hela dagen på mig och det går att bygga upp hyfsad volym.
6. Vilken är din mest älskade "multi task"produkt?
Hm, ja en bronzer är alltid bra att ha för den kan man använda som rouge och som ögonskugga och för att fylla i brynen lite lätt. Även här är det Dr.Hauschka som är favoriten, deras Bronzing Powder är världsbäst!
7. Använder du någon primer?
Nej, och har aldrig gjort. Och jag kommer förmodligen aldrig att göra det heller, jag är alldeles för lat för att använda en massa olika produkter. Jag ser till att grunda med en bra ansiktscreme som går in ordentligt i huden, just nu använder jag Di Tchón Protect Face Cream, den är toppen som makeupunderlag, även nu på sommaren!
8. Favvomärke rent generellt på makeup?
Svårt att välja bara ett, för mig är Nvey Eco och Dr.Hauschka två lika stora makeupkärlekar.
9. Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu?
Älskar Maria Åkerbergs matta chokladbruna ögonskugga, warm dark brown, som är en äkta chokladbrun. Jag föredrar matta ögonskuggor, oftast i bruna toner. En annan storfavorit är nyansen light brown ur Hauschkas Stone Colours-palett, den använder jag mycket nu på sommaren. Sitter som berg och är också matt. 
10. Favvoläppstift?
Jag använder så sällan läppstift, det blir mest lite läppglans. Men Hauschkas läppstift tycker jag är bäst, och speciellt nyansen 01 Soft Coral, det är min favvo. 
11. Favvoläppglans?
Nvey Ecos, speciellt nyansen Fresh som är en varm rosaröd nyans. Jag gillar läppglans som inte ”känns” så mycket på läpparna, och då är dessa perfekta.
12. Favvoblush?
Nvey Eco’s nr.955 warm pink funkar alltid, är även perfekt att blanda med andra nyanser.
13. Nämn tre favoriter inom billigare "drugstore"make up-saker?
Finns ju inte så mycket billigare ekosmink att välja bland, så tyvärr kan jag inte nämna några. 
14. Nämn tre favoriter inom dyrare "high end"make up-saker?
Än så länge är det väl i princip bara Nvey Eco som räknas hit, så då nämner jag en favvo och det är deras flytande foundation. 
15. Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv vilka tre saker skulle du välja?
Rouge, läppglans och mörkbrun mascara. 


1 kommentar:

  1. 1. Vilken är din nuvarande favoritfoundation? Suki Tinted Active Moisturizer – Natural

    2. Favoritconcealer? 100% Pure Fruit Pigmented Peach Pigmented Brightning concealer

    3. Din åsikt om lösögonfransar? Andvänder inte

    4. Ja, det gör jag.

    5.Vilken är din favoritmaskara? 100% Pure Fruit Pigmented Lengthning mascara

    6. Vilken är din mest älskade ”multi task”produkt? Jojobaolja

    7. Använder du någon primer? Nyponrosolja

    8. Favvomärke rent generellt på makeup? 100% Pure Cosmetics – (Är frälst)

    9. Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu? NVEY ECO Organic Eye Shadow – Seashell shimmer

    10. Favvoläppstift? NVEY ECO Organic lipstick -Bronzed Gold shimmer

    11. Favvoläppglans? 100% Pure Fruit pigmented lipgloss – Pink Caramel

    12. Favvoblush? 100% Pure Fruit Pigmented Blush – Peppermint Candy

    13. Nämn tre favoriter inom billigare ”drugstore”make up-saker? Andvänder inte

    14. Nämn tre favoriter inom dyrare ”high end”make up-saker? Suki Tinted Moustirizer – Natural, Tromborg Face & Body Shine Golden och 100% Pure Cocoa Pigmented Bronzer

    15. Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv vilka tre saker skulle du välja? Suki Tinted Moustrizer, 100% Pure Pigmented eye shadow och weledas läppsalva

    SvaraRadera