tisdag 19 juli 2011

LoveLula



Jag beställde lite produkter från brittiska LoveLula sent i måndags kväll, och redan i fredags hade mitt paket anlänt! Det kan man kalla service. Jag brukar ju för det mesta beställa från tyska Bionaturel, men nu kände jag för att prova på en brittisk webbshop. Mest för att de har lite andra märken än de tyska webbshoparna men även för att testa servicen. LoveLula firar 5 år i år så då fick jag 5£ i rabatt, totalt gick allt på drygt 370 svenska kronor för dessa produkter inklusive frakt. De har en grundfrakt på 2,50£ och sen plussar de på 5£ för varje extra kilo. Lite gulliga prover fick jag med också (som man får välja själv): det blev Citrus & Neroli Detangler från John Masters Organics, samt två krämprover från Kimberly Sayer som luktar supergott! 

Jag passade på att investera i min sensommarnyans av Nvey Eco´s underbara flytande foundation, nu i uppdaterad version. Nr.514 kan jag använda som ensam nyans när jag fått lite färg, men sen till hösten blandar jag den med 510. Jag köpte även 3 tunna, ekologiska musliner för att rengöra ansiktet med från BalmBalm. Skönare än en handduk och mera miljövänligt än cellulosasvampar som trasas sönder med tiden. Muslinerna går att använda om och om igen, och man tvättar de i 60 grader efter varje användning, så undviker man bakteriespridning. Pai är ett märke jag varit sugen på väldigt länge, jag klickade hem en Camellia & Rose Cleanser och Chamomile & Rosehip Skin Cream för känslig hy. Båda doftar riktigt mysigt. 

LoveLula kommer jag definitvt att beställa ifrån igen, de har många märken som finns här i Sverige men till betydligt bättre priser, och många andra spännande märken som inte hittat hit ännu. Kort och gott erbjuder de fantastisk service, skickar med raketfart och svarar snabbt och trevligt på mejl, har en lättöverskådlig hemsida, och produkterna kommer i en gullig låda gjord med omtanke. Kundtidningen jag fick med innehåller en massa produkt- och hudvårdstips, alltid roligt att få med något lite extra!

Någon mer som beställt från LoveLula?


5 kommentarer:

  1. Det är så himla roligt att beställa från utländska shoppar, speciellt när det är billigt, leveransen snabb och servicen god :-) Har också testat lite nya shoppar bl.a. Naturisimo, ska bli spännande att se när det paketet dyker upp.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar webshop sida det verkar vara. Jag är också jätte nyfiken på Pai produkterna. Tänkte fråga dig... efter hur många gånger man andvänder muslinerna ska man tvätta dessa?

    Gud, Ellinor.... hade glömt att du hade en sån fin blogg. Lovar att jag ska kika in här lite oftare. :)

    SvaraRadera
  3. Härligt!

    Kunde du köpa Nvey därifrån? På deras hemsida står att de bara kan köpas av kunder i UK..

    SvaraRadera
  4. Jenny: Ja visst är det extra roligt när det är så bra priser ;). Jag blev väldigt förvånad när paketet kom redan efter 4 dagar, beräknad leverans var kring den 20.

    Estela: det bästa för huden är att tvätta muslinerna efter varje gång, dvs. tvättar man ansiktet 2 ggr/dag så blir det 14 musliner på en vecka. Men jag brukar varva med svampar och vanliga gästhanddukar också :)

    Ingrid: ja jag mejlade dem innan, och undrade över det. Men de sa att det var bara att beställa på! Kanske gammal info, i så fall tycker man ju att de borde ta bort det...

    SvaraRadera