måndag 4 juli 2011

Franska läckerheter


























Jag är kär i dessa underbara fina förpackningar från terre d'Oc, det här är smink som gör en riktigt glad! Bronzing Powder är skapat med inspiration från Afrikas solnedgångar. Nyans 803 är en äkta solpuderbrun, men ändå kan jag använda det som puder i hela ansiktet fastän jag är rätt så ljus. Men för det mesta borstar jag bara på det på de klassiska ställena kinder, panna, näsa och haka, och lite vid tinningarna. Och det innehåller även lite skimmer som är så fint nu på sommaren. Vill bara varna för en smått beroendeframkallande effekt, för det här solpudret doftar nämligen godis!

I den lilla hylsan gömmer sig en äkta Eye Kohl kajal, inspirerad av den traditionella makeupen  hos indiska kvinnor. Prune Kerala är en skimrande auberginelila, den kan även användas som cremeögonskugga men jag föredrar att bara ha den som kajal vid den övre fransraden, det ger djup till blicken. Innehåller bl.a pistage- och sötmandelolja som gör stiftet mjukt att jobba med. 

Maquillage du Monde, mais oui!

Inuti förpackningarna gömmer sig ännu mera vacker design, och med tips om hur man bäst använder produkterna. I det här inlägget kan du läsa lite mera om terre d'Oc och hos Ecoista hittar du en lista över alla återförsäljare i Sverige. 

5 kommentarer:

  1. Hej härliga kvinna som bryr dig om naturen! :) Jag taggar dig att svara på de här skönhetsfrågorna!
    Det vore jättekul om du ville vara med och svara. Länka gärna tillbaka till mig.
    Jag ser så mycket fram emot att läsa dina svar! :)
    Kram/(Tyr)Annika
    Här är frågorna:
    http://tyrannika.blogspot.com/2011/07/beauty-tag-15-fragor.html

    SvaraRadera
  2. Solpudret ser jätte härligt ut! Och ännu bättre att det doftar godis. Jag tror dock att jag får nöja mig med mitt konventionella solpuder från förra året i sommar :)

    SvaraRadera
  3. Hej Annika!
    Självklart ska jag vara med och svara, så fort jag får tid :)

    Ha det bra!/Ellinor

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Faktiskt så köpte jag solpudret själv för ca en månad sen. Innan jag skulle köpa solpudret så letade jag efter INCI men hittade det inte någonstans inte ens på hemsidan! Jag köpte det ändå eftersom det är CosmeBIO-märkt men på förpackningen står INCI och det verkar som det är syntetisk parfym som får den att lukta godis??! :/ Har jag rätt eller fel? Är inte säker men den luktar ju rätt starkt!
    Kram!

    Ps. Bloggen är grym!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag tvivlar på att det är syntetisk parfym, min näsa tycker det doftar eteriska oljor. Det går att få fram en "godisdoft" med enbart eteriska oljor. Parfum måste det heta i INCI vare sig det är syntetisk eller naturlig parfym. Vill du vara helt säker så kan du kontakta terre d'Oc och fråga, men såvitt jag vet så använder de endast naturlig parfym.

    Tack :)
    /Ellinor

    SvaraRadera